شاخص بورس دوباره به عقب برگشت

به گزارش شهر پنج ، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج هزار و ۸۸۲ واحد کاهش به ۳۵۵ هزار و ۶۱۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه ‌هزار و ۷۰۱ واحد افت به ۲۲۳ هزار و ۷۶۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۰ هزار و ۶۷۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۷ هزار و ۴۴۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۲۴ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۴۴ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۳۷ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۱۸ واحد، پاکسان (شپاکسا) با ۱۷ واحد و سیمان بجنورد (سبجنو) با ۱۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۰۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۱۵۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۲۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۷۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۶۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۹۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۹۳۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۸۸ میلیون و ۵۳۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، افرانت (افرا)، بیمه دی (ودی) و بیمه تجارت نو (بنو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا