سومین همایش بین‌المللی باستان شناسی جنوب شرق کشوردر زابل آغاز بکار کرد

به گزارش شهر پنج دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق کشور در مراسم آغاز بکار این همایش اظهارداشت: نخستین همایش بین المللی باستان شناسی با همکاری استانداری و دانشگاه سیستان و بلوچستان و دومین همایش باستان شناسی توسط دانشگاه جیرفت استان کرمان برگزار شده است.

رضا ناصری بیان کرد: فراخوان سومین همایش بین المللی باستان شناسی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی اوائل مهرماه انجام شده است.

وی گفت: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق کشور رسیده که ۱۰۰ مقاله پذیرفته شده است.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق کشور اظهارداشت: مقاله هایی که در این همایش ارائه شده در مجله سیستان و بلوچستان به چاپ خواهد رسید.

وی بیان کرد: در سومین همایش بین المللی باستان شناسی ۲۰ سخنران بین المللی و ۲۴ سخنران داخلی آخرین یافته های خودشان در زمینه باستان شناسی را ارائه خواهند داد.

ناصری تصریح کرد: در حاشیه سومین همایش بین المللی باستان شناسی نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه عکس برپا شده است.

وی اظهارداشت: این همایش با همکاری پژوهشکده باستان شناسی ایران، انجمن علمی باستان شناسی ایران، دانشگاه زابل، موسسه ایزمئو و همکاری ۳۰ دانشگاه داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

دبیر علمی سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران؛ این همایش را ویترین تاریخ، تمدن، صنایع دستی و هنر سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: باستان شناسی ریشه های هویتی و ملی ما را تقویت می کند و یکی از اقدامات دانشگاه زابل توجه به توانایی باستانی و بازآفرینی آن است.

وی با بیان اینکه این همایش از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه به صورت حضوری و غیر حضوری در دانشگاه زابل در حال برگزاری است اظهارداشت: متخصصان شرکت کننده حضوری و غیرحضوری در این همایش از کشورهای ایتالیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، ژاپن، آمریکا، انگلیس، افغانستان و ایران هستند.

ناصری بیان کرد: سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران در محورهای کاوش‌ها و بررسی‌های باستان شناختی جنوب شرق ایران، برهم‌کنش‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای باستان شناسی جنوب شرق ایران، تاریخ و هنر در باستان شناسی جنوب شرق ایران، تکنولوژی، معیشت و تجارت، باستان شناسی جنوب شرق ایران و علوم میان رشته‌ای و باستان شناسی و گردشگری جنوب شرق ایران، تعامل و توسعه برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا