۱۱ درصد پرونده‌های قاچاق کشور در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

حیدر میرزایی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه صلاحیت تعزیرات حکومتی در چهار بخش تفکیک شده که رسیدگی به تخلفات در صدر امور قرار دارد.

وی گفت: سازمان صمت، جهاد کشاورزی و ضابطان خاص به صورت ویژه با تعزیرات حکومتی همکاری دارند و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، دارو، درمان و بهداشت و عدم ایفای تعهدات ارزی توسط این اداره کل بررسی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: به منظور بررسی و نظارت بر عرضه کالاهای شب یلدا نیز طرحی ویژه از ۲۰ آذرماه در استان اجرا و گشت های تعزیرات صبح و عصر با گشت زنی در سطح شهر در صورت مشاهده تخلف پرونده در همان مکان تشکیل و خارج از نوبت بررسی می شود.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی کننده است اما به لحاظ نظارت بیشتر بر بازار این سازمان با همکاری کارشناسان ادارات مربوطه گشت های سیار در کل کشور تشکیل داده و یک قاضی نیز همراه گشت ها در سطح بازار حضور دارد و در بسیاری از پرونده ها در همان مکان تخلف، رای صادر می شود.

میرزایی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در راستای نظارت ها ۸۸۹ اکیپ گشت مشترک در ۲ نوبت صبح و عصر از چهار هزار و ۶۵۴ واحد صنفی بازدید و بازرسی بعمل آوردند که در این بازرسی ها ۸۲۲ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده مربوطه از سوی تعزیرات تشکیل و حکم قانونی صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۰ هزارو ۲۶۲ فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق دارو و غیره تشکیل شده که این امر نشان از عملکرد ۱۰۰در صدی پرونده ها دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از این تعداد سه هزارو ۷۹۶ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده که شهرستان های زاهدان، سراوان و زابل بیشترین پرونده ها را تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در کشور یکماه است اما در سیستان و بلوچستان حداکثر ۲۰ روزه بوده که با هماهنگی ادارات مربوطه ۱۰ روزه هم انجام شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در اجرای احکام نیز تعزیرات حکومتی استان رتبه برتر نسبت به سایر استان ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: مشکلاتی در این استان وجود دارد که در خیلی از استان ها نیست اما با وجود کمبودها و نداشتن رییس شعبه در برخی شهرستان ها با ایثار و تلاش همکاران پرونده ها در کمترین زمان رسیدگی و مختومه می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال جزای نقدی در استان وصول شده و وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان ها داریم.

وی گفت: از مردم شریف سیستان و بلوچستان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی شامل گرانفروشی، احتکار، درج نکردن قیمت‌ و عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی با سامانه ۱۳۵ تماس گرفته و مطمئن باشند تعزیرات حکومتی همه روزه آماده رسیدگی به شکایات مردمی و برخورد بدون اغماض با متخلفان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا