نخستین فروشگاه صنایع‌دستی در فرودگاه زاهدان راه‌اندازی شد

زهرا ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج اظهارداشت: شاهنامه آراسته به سوزن دوزی تا محصولات فاخر صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سالن ترانزیت فرودگاه زاهدان ارائه می‌شود.

وی با اشاره اینکه این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اداره میراث شهرستان زاهدان و اداره کل فرودگاه های استان راه‌اندازی شده است افزود: فرودگاه‌ها به عنوان اصلیترین مبادی ورودی، خروجی مسافر و گردشگر به صنعتگران این فرصت را می‌دهد تا بازاری بسیار خوب برای محصولات خود بیابند و از طرفی ایجاد مجتمع‌های صنایع‌ دستی که پروسه و فرآیند تولید آثار شاخص صنایع‌دستی را در معرض نمایش قرار می‌دهد به ترویج چهره ای پویا از استان کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با هدف حمایت از محصولات و تولیدات بومی برای ساخت سازه فروشگاه از توانمندی نیروهای متخصص انجمن حمایت از زندانیان بهره‌گیری شد و ضرورت دارد از این ظرفیت برای ساخت دیگر سازه‌های مشابه نیز در استان استفاده شود.

وی بیان کرد: علاوه بر معرفی چهره حقیقی سیستان و بلوچستان که حکایت از توانمندی صنایع ارزشمند دارد تلاش شده در این پروژه با اهمیت، نمونه موفقی از همدلی و همراهی به نمایش گذاشته شود و از تمامی هنرمندان و صنعتگرانی که در راستای تحقق مسوولیت اجتماعی خود به رونق و اجرای این پروژه کمک کردند قدردانی می‌شود.

ابراهیمی گفت: رایزنی و پیگیری‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برای راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی فروش محصولات صنایع دستی در فرودگاه‌های کشوری و بین‌المللی استان ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا