۱۵ محصول در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی رونمایی شد

نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، سومین نمایشگاه تقاضاساخت و تولید ایرانی (تستا) و اولین نمایشگاه فناوری‌های نوپدید و آینده‌نگر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه‌ها امسال همزمان با هفته پژوهش از امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه آغاز شدند و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارند.

در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی بیش از ۹هزار محصول فناورانه ارائه شده که ۱۵ محصول جدید برای اولین بار در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

این نمایشگاه در ١٤ بخش نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌ زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار شده است.

با توجه نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، معاونت علمی ریاست‌جمهوری در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی، برای محصولات سطح اول تا سوم، ۱۰ تا ۵۰ درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

همچنین بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان رویدادی در مجموعه نظام علم و فناوری نیز امروز با هدف ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران، از یک سو و دریافت نیازهای پژوهشی و فناوری از سوی دیگر برای تحکیم و سیستمی کردن روابط بین کنشگران در این مجموعه و در نهایت تجاری‌سازی فناوری و ارتقای قدرت رقابت ملی با ارائه ۳۱۳۲ فناوری در سالن‌های ۵،۶ و۷ دایر شد.

در نمایشگاه امسال دستاوردهای پژوهش و فناوری ۱۹ دانشگاه، ۳۲پارک علم و فناوری و مراکز رشد، ۱۴ شرکت و سازمان حضور دارند.

همچنین در خلال این نمایشگاه ۴۱ فناوری منتخب رونمایی شد.

کمک به مساله محور کردن و هدفمندسازی فعالیت‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بینان و واحدهای فناور هدف مهم نمایشگاه “تستا” است.

همچنین در نمایشگاه امسال هفته پژوهش نمایشگاه فناوری‌های نوپدید و آینده‌نگر نیز به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برپا شده است.

در این نمایشگاه ۲۱ محصول در حوزه فناوری‌های جدید هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برخی محصولات دانش‌بنیان رونمایی شد.

اسامی این طرح‌ها به این شرح است:

دستگاه اندازه‌گیری ضریب تلفات عایقی از سوی جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت

شبیه‌ساز خورشید

حسگر خورشیدی دیجیتال

بازتاب‌سنج نوری حوزه زمان

دستگاه رادیوگرافی صنعتی و چنبر پرتودهی اشعه ایکس

گاما پن

تست PCR

تراشه میکرو فلوئیدیکی

دستگاه نانو سنتز

میکروسکوپ لایتک

آشکارساز تک فوتون فضای آزاد

چاپگر بریل دورو ویژه نابینایان

اسپکت جنرال

سی تی اسکن صنعتی

میز ۳ درجه آزادی شبیه‌ساز حرکت با چنبر حرارتی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا