پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه زاهدان- خاش

مهدی پارسی در گفت وگو با شهر پنج افزود: طول کلی محور ارتباطی زاهدان – خاش ۱۷۵ کیلومتر است که احداث بزرگراه در این محور در قالب ۵ قطعه مورد توجه قرار گرفته است بطوری که قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و مابقی قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار گردیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس این اداره کل احداث باند دوم در قطعه یک بزرگراه زاهدان- خاش را از سال ۹۸ آغاز و با پیگیری های لازم در تخصیص به موقع اعتبارات اوایل سالجاری ۱۲ کیلومتر آن را در محدوده ورودی شهر زاهدان که بیشتر آمار تصادفات را داشت به بهره برداری رساند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین هشت کیلومتر باقی این مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد توسط این اداره کل در حال انجام است که با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بزودی به طور کامل شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

پارسی بزرگراه را یکی از ضروریات توسعه سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: احداث بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- خاش به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و در نتیجه حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی از بندر چابهار به مقصد میلک و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است.

گفتنی است مجموع طول محورهای مواصلاتی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان(شمال) ۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون در ۳۱۶ کیلومتر آن بزرگراه به بهره برداری رسیده و عملیات احداث ۱۱۳ کیلومتر دیگر باند دوم در مسیرهای زاهدان_ زابل، زاهدان_ بم، زاهدان_ خاش و همچنین زاهدان_بیرجند توسط این اداره کل در حال اجراست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا