کدام دانشگاه موثرترین محققان جهان را استخدام می‌کند؟

به نقل از فوربز، در فهرست سالیانه‌ای که توسط این موسسه منتشر می‌شود، آمریکایی‌ها، تاثیرگذارترین و پراستنادترین محققان جهان را شناسایی می‌کنند و با بررسی این رتبه‌بندی می‌توان دریافت کرد که دانشگاه “هاروارد” رهبر تمام دانشگاه‌های جهان در استخدام این محققان پراستناد است.

در فهرست ۲۰۲۱ موسسه ” کلاریویت” که به تازگی منتشر شده، حدود ۳ هزار و ۸۰۰ محقق پر استناد که در ۲۱ زمینه علوم و علوم اجتماعی فعالیت می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفتند.

این فهرست بر دستاوردهای تحقیقاتی اخیر، تجزیه و تحلیل مقالات پر استناد در مجلات علمی و علوم اجتماعی نمایه شده در مجموعه ” Web of Science Core” در یک دوره ۱۱ ساله تمرکز دارد.

موسسه ” کلاریویت” هر ساله بیش از هزاران پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آنها را منتشر می‌کند.

داده‌هایی که توسط این موسسه استفاده می‌شود، برای شناسایی محققان پراستناد استفاده می‌شود.

نتیجه این داده‌ها حاکی از آن است که آمریکا با دارا بودن ۲ هزار و ۶۲۲ پژوهشگر پراستناد، ۴۰ درصد از کل پژوهشگران پراستناد جهان را به خود اختصاص داده است.

این بررسی نشان می‌دهد چین در جایگاه دوم قرار دارد و ۹۳۴ محقق این کشور در این رتبه‌بندی قرار دارند. انگلیس با حضور ۴۹۲ محقق جایگاه سوم، استرالیا با ۳۳۲ محقق در جایگاه چهارم و پس از آن آلمان با ۳۳۱ محقق در جایگاه پنجم قرار دارند.

هلند با دارا بود ۲۰۷ محقق با توجه به جمعیت کل این کشور دستاوردی قابل قبول داشته و پس از آن کانادا با ۱۹۶ محقق، فرانسه یا ۱۴۶ محقق، اسپانیا با ۱۰۹ محقق و سوئیس با ۱۰۲ محقق در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بر این اساس، دانشگاه هاروارد دارای بیشترین استناد پژوهشگران در میان تمام دانشگاه‌های جهان است و بیشترین محققان پراستناد را استخدام می کند.

نتایج این رتبه‌بندی به شرح ذیل است:

دانشگاه هاروارد(۲۱۴ محقق)

آکادمی علوم چین(۱۹۴ محقق)

دانشگاه استنفورد(۱۲۲ محقق)

موسسه ملی بهداشت (۹۳ محقق)

انجمن ماکس پلانک(۷۰ محقق)

موسسه فناوری ماساچوست(۶۴ محقق)

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(۶۲ محقق)

دانشگاه شینهوا(۵۸ محقق)

دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو(۵۶ محقق)

دانشگاه آکسفورد(۵۰ محقق)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا