کشف ۶۰ تن انواع موادمخدر در مرزهای کشور

سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصحاب رسانه خواسته ها و مطالبات مردمی را با زبان مناسب و گویا پیگیری می‌کنند، اظهارکرد: رسانه های استان باید احساس امنیت را در جامعه افزایش دهند. اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان سهم بسزایی در ایجاد امنیت پایدار کشور دارند زیرا زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و با انتشار فعالیت‌های مرزبانان عزیز در بالابردن احساس امنیت مردم این منطقه نقش آفرینی دارند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان که یکی از استان‌های مهم و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است همه‌ تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی بر این بوده که امنیت پایدار را برای آن رقم بزنند تا باعث توسعه زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه شود. این احساس امنیت در استان نتیجه تلاش ارزنده مرزبانان غیور و سایر نیروهای مسلح بویژه نیروهای انتظامی و مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت مرزهای شرق و جنوب شرقی کشور افزود: اختصاص دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات نوین، نیروی انسانی کارآمد و با مهارت شرط امنیت بیشتر در این استان است.

وی با اشاره به عملکرد خوب مرزبانان استان گفت: مرزبانان سینه ستبر و چشمان بیدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و از کف دریاچه هامون با کشور دوست و برادر افغانستان تا دریای عمان که مرزهای زیادی را در بر می‌گیرد از مرزهای خاکی و آبی حراست می‌کنند.

گودرزی اضافه کرد: امروز در سیستان و بلوچستان توفیقی حاصل شد برای مهارت افزایی همکارانمان مرکز شبیه‌سازهای سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد زیادی منازل سازمانی که مورد نیاز همکارانمان بود را در مرکز استان افتتاح کردیم.

وی با اشاره به نشست کار گروه ویژه مرز و دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص پایانه های مرزی و تسهیل در روابط اقتصادی و تجاری در استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هماهنگی بین گمرک و پایانه مرزی به‌ویژه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع انسداد مرز، جاده‌های مرزی، آبرسانی و برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی، هوشمندسازی مرزهای استان و ساماندهی شناورهای دریایی هماهنگی در استانداری و کمیسیون ویژه مرز انجام و مصوبات خوبی در بحث پدافند غیرعامل انجام گرفت که همه این تصمیمات می تواند در امنیت پایدار استان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تجهیز و تقویت مرزهای استان افزود: امنیت مرزهای استان از جنوب تا شمال کاملاً پایدار است و در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است. امیدواریم با اقداماتی که برای انجاام آن امروز تصمیم گرفتیم و اعتبارات لازم بتوانیم کمک بیشتری به مردم این استان داشته باشیم.

گودرزی با بیان اینکه مرزبانی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشفیات موادمخدر در بین استان های مرزی کشور را دارد افزود:از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ تن انواع مواد افیونی توسط مرزبانان غیور ایران اسلامی کشف که ۸۰ درصد این کشفیات در این استان بوده است.

وی با اشاره به افزایش چهاردرصدی قاچاقچیان موادمخدر و سوداگران مرگ از ابتدای امسال تا کنون گفت: مرزبانان غیور کشور در این مدت از خروج ۱۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین قاچاق به خارج از مرزهای ایران اسلامی جلوگیری کرده اند.

گودرزی تاکید کرد: ۹۰ درصد میزان شهادت نیروهای رزمی مرزبانی در درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر در سراسر کشور از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این میزان کاهش شهادت نیروهای رزمی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به دلیل تجهیز مرزبانی به امکانات الکترونیکی، افزایش دوره‌های آموزشی، رزمی و نظارت مستمر بر یگان های مرزی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا