پایه‌ریزی عملی وحدت از برکات حضور رهبری در دوران تبعید در ایرانشهر

آیت‌الله مصطفی محامی در دوازدهمین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: ۲۸ آذرماه سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر و نقطه عطفی در تاریخ استان است و این تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

امام جمعه زاهدان افزود: برقراری ارتباط متقابل با مردم و علمای شیعه و اهل سنت و پایه‌ریزی عملی وحدت از جمله برکات حضور آیت‌الله خامنه‌ای در استان بوده به گونه‌ای که ایشان با عملکرد خود تجسم وحدت شیعه و سنی و همه اقوام و مذاهب بودند و این امر در تاریخ انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرده است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: برگزاری نمازجمعه و بیان خطبه‌های انقلابی در ایرانشهر در آن دوره، رسیدگی به مشکلات مردم در سیل پیش آمده و برقراری پیوند عاطفی و محبت دوجانبه میان مردم و ایشان از نکات قابل توجهی است که همچنان این محبت و مودت استوار باقی مانده است‌.

وی ادامه داد: شناخت دقیق مقام معظم رهبری از سایر نقاط استان و ویژگی‌های ممتاز مردم از جمله دینداری، ایمان، دلبستگی و عشق به وطن، حماسه سازی در دفاع از اسلام و ایران، غیرت، مهربانی، مهمان نوازی و سایر ویژگی‌ها با حضور ایشان در استان میسر شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: نتیجه این شناخت، تعمیق سیره وحدت‌خواه و تقریبی مقام معظم رهبری و نقشی است که این سیره در پیشرفت انقلاب اسلامی داشته آن هم از شخصیتی که در جایگاه رهبری انقلاب قرار گرفته است.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری، سبک زندگی، مودت و محبت با پیروان اقوام و مذاهب را در اینجا تجربه و سپس در خاطر ایشان عمق پیدا کرده و در تمامی کشور و مبانی انقلابی اسلامی گسترش یافته است.

وی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از سیستان‌وبلوچستان به عنوان تنگه احد و گنج پنهان و دفاع از مردم بلوچستان از آثار و برکات همان حضور است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: پس از دوران تبعید مقام معظم رهبری در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه های آن دوره بیان داشتند که در بلوچستان هیچ کس خواهان جدا شدن از ایران نیست و همه به ایران و ایرانی بودن عشق دارند در صورتی که اگر کسی آشنایی لازم با فضای منطقه نداشته باشد، ممکن است تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن قرار بگیرد اما ایشان به علت حضور در منطقه و شناخت کامل با یقین بیان فرمود که در منطقه بلوچستان هیچکس خواهان جدایی از ایران نیست و این از آثار و برکات حضور ایشان در استان است.

وی گفت: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و خصوصا شهرستان ایرانشهر از آثار و برکات همان حضور است به گونه‌ای که دستور اخیر ایشان در خصوص احیای کارخانه بافت بلوچ نمونه‌ای از اهتمام ویژه ایشان به استان و شهرستان ایرانشهر است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه، برگزاری این همایش را فرصتی برای تجدید میثاق مردم با رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: حضور گرم مردم نشان دهنده این محبت و مودت است و باید از فرصت همایش حداکثر استفاده صورت گیرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: باید با انجام پژوهش‌ها در راستای موضوع همایش، اقدام‌های عملی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز استان صورت گیرد.

از جمله محورهای مهم و مورد توجه در این همایش، تلاش برای تحقق بخشیدن فرمایشات امامین انقلاب، عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، تقویت وحدت، محبت، مودت و اخوت ایمانی در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که باید از فرصت برگزاری این همایش استفاده و پژوهش‌های مورد نیاز و اقدامات عملی لازم را انجام دهند تا این همایش مقدمه‌ای برای پیشرفت شهرستان و استان سیستان‌وبلوچستان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا