نگرانی یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از کاهش صادرات محصولات

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت‌وگو با شهر پنج در مورد ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی به روسیه بابت استفاده از سموم کشاورزی گفت: نظر روسیه این نیست که از سهم غیرمعقول یا زیادی از سم کشاورزی غیرمجاز استفاده می‌کنیم. ادعای روسیه مبنی بر این بود که چهار نوع سم کشاورزی مجاز و خوراکی روی فلفل‌های دلمه‌ای بوده که در این کشور ناآشنا است یا استفاده نمی‌شود اما ممکن است در بسیاری از کشورها استفاده شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تأکید کرد: این نکته را هم باید در نظر گرفت که روسیه هیچ مدرکی دال بر اینکه همان چهار نوع سم مذکور در فرایند تولید کالاها استفاده شده است، ارائه نکرده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم گفت: روسیه در خرداد ماه سال جاری این موضوع را مطرح کرد و خواستار مذاکره در مورد این کالاها شد اما وزارت جهاد کشاورزی موضوع را امهال کرد چرا که آمادگی مذاکره را نداشت. وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم در آن زمان در حال تحویل گرفتن قدرت بود.

اعظمی با اشاره به بررسی صادرات کالاهای کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اخیرا موضوع را با وزارت جهاد، صنعت، معدن و تجارت سازمان غذا و دارو، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی بررسی کردیم. مقرر شد هیئتی برای بررسی موضوع به روسیه اعزام شوند. سفیر ایران در روسیه هم در حال پیگیری ماجرا است. امیدواریم هر چه زودتر این موضوع حل و فصل شود چرا که کشاورزان در این ماجرا بیشترین ضرر را می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا