نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره “فیلم رشد” برای دانش‌آموزان

به گزارش شهر پنج، حسن ملکی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، اظهار کرد: پنجاه‌ویکمین سال جشنواره فیلم رشد، در بخش‌های مختلف، با مدیریت جهادی و تلاش بسیار همکاران به سرانجام رسید که جای تشکر و تقدیر دارد.

وی افزود: بدیهی است که این جشنواره دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری بود لذا ضروری است که به ابعاد مختلف این جشنواره بیشتر بپردازیم و بتوانیم به تحلیل مطلب دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، بر لزوم توجه به مسائل اساسی جامعه تأکید کرد و ادامه داد: لازم است، مسائل اساسی جامعه با محتوای برنامه‌های درسی پیوند بخورد به عنوان مثال، مسئله اساسی پیری جمعیت باید در دروس ما مورد توجه قرار گیرد و ما در سازمان، باید برای آن پاسخی داشته باشیم تا در آینده، دانش آموزان ما، که تبدیل به پدران و مادران نسل بعد، می‌شوند، طرز تلقی درستی، از شکل خانه و خانواده، به دست آورند و مشکلی که جامعه را به صورت جدی تهدید می‌کند، رفع شود.

ملکی ادامه داد: باید برنامه‌های درسی ما مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی باشد و این مسئله از مفاد سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی دریافت می‌شود. برنامه‌های درسی، باید دارای نگاه علمی، منطقی و ابعاد مختلف باشد البته در این مسیر، روح برنامه‌های درسی، باید دارای روح توحیدی و فلسفه اسلامی باشد. اما بدیهی است که رعایت اصول، استقلال و قوت علمی نیز در این مسیر ضروری است.

به گزارش مرکز اطلاع و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش تاکید کرد: برنامه درسی، زمانی گویا می‌شود که یک معلم به احیاء و اجرای آن بپردازد. لذا دانشگاه فرهنگیان و سازمان پژوهش، باید به دنبال یک برنامه پویا و زنده باشند. در این راستا، مصوب شد نمایندگانی از سوی سازمان و دانشگاه فرهنگیان، یک الگوی مناسب برای چارچوب همکاری‌های دو بخش تنظیم کنند تا بدانیم که لازم است، در چه الگویی به برنامه درسی، تعاملات و نشست‌ها بپردازیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا