برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای تمامی دانش‌آموزان

به گزارش شهر پنج، الهام یاوری در حاشیه گردهمایی مدیران مدارس سمپاد قطب ۵ کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: تمرکز این سازمان در سال آینده متوجه “سمپاد مهارتی” و “علوم انسانی” است.

وی ضمن اشاره به تولید الگوی آموزش و پرورش کارآمد و قابل تعمیم افزود: سمپاد می خواهد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند تا در یک تعامل دو سویه تمامی مدارس از این الگوی ارائه شده بهره مند شوند و رشد و توسعه یابند.

یاوری در ادامه گفت: برنامه‌ریزیهای لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش آموزان صورت گرفته است، لذا در این راستا تولید دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره گیری از ظرفیت بهترین اساتید کشوری به زودی آغاز خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

یاوری در ادامه ضمن اشاره به تمرکز سمپاد در سال آینده بر سمپاد مهارتی و علوم انسانی افزود: دو هنرستان سمپاد مهارتی در خراسان رضوی فعال هستند و دانش آموزان این مدارس در مسابقات بین المللی «خودروهای خودران» خوش درخشیدند.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه مهارتها در حوزه فعالیت های هنری و تربیت بدنی در مدارس سمپاد صورت گرفته است و در جهت تربیت دانش آموزان چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین حرکت خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سمپاد ویترین آموزش و پرورش است و توفیقات فراوانی را در حوزه المپیادهای علمی، جشنواره ها و مسابقات برای آموزش و پرورش استان در سطح ملی و بین المللی به ارمغان آورده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم شناسایی و جهت دهی استعدادهای دانش آموزان سمپاد در حوزه های مختلف گفت: تمرکز آزمونهای ورودی مدارس سمپاد عموما متوجه ارزیابی هوش، ریاضیات و علوم تجربی دانش آموزان است در حالیکه این دانش آموزان استعدادهای متعدد و متفاوتی در حوزه های هنری، تربیت بدنی، علوم فناوری و علوم انسانی، علوم اجتماعی، کامپیوتر و… را دارند که باید به این مهم نیز توجه ویژه نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، ایشان در پایان برگزاری دوره های توانمند سازی معلمان مدارس استعدادهای درخشان را مفید و سازنده دانست و افزودند که برگزاری این دوره ها می تواند نقش موثری در غنای فکری، دانشی و مهارتی آنان ایفا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا