برنامه‌ریزی برای آبرسانی و رفع تنش آبی ۷۱۰ روستا در سیستان و بلوچستان

قاسمی در گفت وگو با شهر پنج افزود: با توجه به این مهم به منظور گذر از بحران آبی برنامه مدونی برای ارتقای سطح بهره‌مندی در روستاهای فاقد شبکه و رفع تنش آبی در شهرها و روستاها تدوین شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۰۵ روستا از محل اعتبارات ملی، ۱۵۵ روستا در قالب اعتبارات استانی، رفع تنش‌ آبی و ۳۵۰ روستا در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی انجام شده است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، میزان آبرسانی و رفع تنش آبی تا پایان سال مالی به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

وی بیان کرد: به‌رغم اینکه بیش از ۷۰ درصد آن از محل اسناد خزانه اسلامی بود، بالغ بر ۹۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح استان انجام شد، به ۴۰۰ روستای فاقد شبکه آب، آبرسانی صورت گرفت، ۵۳۰ روستا رفع تنش آبی شده و ۲۶ روستا نیز به شبکه آب بهداشتی متصل شدند و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای استان از ۶۷ به ۷۱.۵ درصد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به این مهم به منظور گذر از بحران آبی برنامه مدونی برای ارتقای سطح بهره‌مندی در روستاهای فاقد شبکه و رفع تنش آبی در شهرها و روستاها تدوین شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در همین راستا به منظور انجام خدمات مستمر، اقداماتی از جمله اجرای خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع، احداث مخازن ذخیره و حفر و تجهیز چاه‌های جدید صورت گرفت.

وی گفت: برای رساندن آب شرب سالم و بهداشتی در سطح شهرها و روستاهای استان، بالغ بر ۳۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری جدید و بیش از ۱۱۵ کیلومتر اصلاح، توسعه شبکه و خط انتقال اجرا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا