تفاهمنامه ساخت سه مدرسه در شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر امضاء شد

رضا سرحدی‌نیا روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج اظهارداشت: بر اساس این تفاهمنامه قرار است ۲ مدرسه در شهرستان ایرانشهر و یک مدرسه در شهر بنت شهرستان نیکشهر ساخته شود.
وی افزود: یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای سرزه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و یک مدرسه ۹ کلاسه با زیربنای ۹۵۰ مترمربع در شهرستان ایرانشهر ساخته خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه با یک هزار و ۲۵۰ متر مربع فضای آموزشی در شهر بنت شهرستان نیکشهر تعهد دیگر این خیر است.
وی با بیان اینکه این مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان احداث خواهند شد، گفت: این خیر نیک‌اندیش پیش از این نیز ۱۰ باب مدرسه با تعداد ۴۱ کلاس و ۲ خوابگاه دانش آموزی در استان ساخته بود.

سرحدی‌نیا با بیان اینکه چالش‌های زیادی در زمینه کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی در استان مهمترین مساله در زمینه مدرسه‌سازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بالاترین نرخ رشد دانش آموزی در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که این امر مشارکت بیشتر خیران برای ساخت مدارس را می‌طلبد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا