تلاش مترو برای برگشت مسیر شمالی متروی خط ۵ تا عصر/ آخرین وضعیت آزادسازی واگن‌های مترو

به گزارش شهر پنج ، شایسته اصل در خصوص آخرین وضعیت حادثه صبح امروز مترو گفت: از ابتدای حادثه کارشناسان فنی تلاش کردند که هرچه سریع‌تر واگن‌های آسیب دیده را از خط خارج کنند تا خدمت‌رسانی به روال عادی برگردد.

وی با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد تا عصر خط شمالی آماده شود، اظهار کرد: امیدواریم برای ساعت پیک عصر که شهروندان می‌خواهند از ایستگاه صادقیه به کرج بروند حداقل خط شمالی را آماده کنیم هرچند که شهرداری مسیرهای جایگزین در نظر گرفته و با دستور شهردار تهران تاکسیرانی و اتوبوسرانی فعال شده و در ایستگاه‌هایی که مردم می‌خواهند از تهران به کرج بروند، آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و جومه با بیان این‌که از شهروندانی که قصد عزیمت از تهران به کرج را دارند می‌خواهیم که در فواصل زمانی متفاوت این کار را انجام دهند و بار ترافیک سبک شود، در مورد مصدومان حادثه گفت: مسائل بیمه‌ای توسط مترو از قبل پیش بینی شده بود اما شهردار تهران دستور دادند که رسیدگی به وضعیت مصدومان برعهده شرکت شهر سالم باشد تا شرکت مترو بر روی آزادسازی خطوط متمرکز شود.

شایسته اصل در مورد جلسه زاکانی در محل حادثه اظهار کرد: بخش عمده اظهارات من نتیجه این جلسه بود اما شهردار از ما خواستند که تلاش کنیم هرچه سریع‌تر برای عصر مترو آزاد شود به خصوص خط شمالی مترو. هرچند که سازمان اتوبوسرانی نیز ۱۳۰ دستگاه اتوبوس معمولی و تندرو به ناوگان اضافه کرده است تا خدمت‌رسانی به مردم سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان فنی مترو با روش‌های مختلف سعی دارند خط را از واگن‌های حادثه دیده تخلیه کنند تا خدمت‌رسانی از سر گرفته شود و تلاش می‌کنیم حداقل تا عصر خط شمالی فعال شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و جومه افزود : همکاران من تلاش می کنند خط شمالی را هرچه زودتر باز کنند تا مسافران ایستگاه صادقیه به گلشهر می رود جابجاییشان در بعد از ظهر انجام‌شود البته این موضوع یه روند عملیات بستگی دارد.

وی گفت: راههای جایگزینی با استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی فراهم‌شده تا جابجای شهروندان انجام‌شود البته از شهروندان خواهش می کنم زمان بندی ترد خود را کمی تغییر دهند و از حمل و نقل جایگزین از ایستگاه صادقیه به گلشهر استفاده کنند. ۱۳۰ دستگاه اتوبوس تندرو نیز با دستور شهردار تهران برای جابجایی مسافران از صادقیه به گلشهر آماده شده است.

شایسته اصل با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه و جلسه ای که در همین خصوص برگزار شد گفت: شهردار دستور دادند هرچه سریعتر کمیته عالی سوانح برگزار و نتایج اولیه به اطلاع شهردار و شهروندان برسد. همچنین شهردار تهران دستورات دیگری در خصوص روند عملیات ساماندهی موضوع و همچنین تردد شهروندان در این جلسه دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا