307 خانه بهداشت روستایی در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

به گزارش شهر پنج- دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: خانه بهداشت روستایی شالوده و ستون فقرات حوزه بهداشت و ابزاری موثر برای تحقق آرمان عدالت در سلامت است.

وی بیان کرد: با وجود آنکه تعداد خانه های بهداشت روستایی در استان سیستان و بلوچستان از کمتر از 20 باب به بالای 1000 خانه بهداشت رسیده است هنوز هم بر اساس طرح گسترش شبکه بهداشت نیاز به خانه های بهداشت دیگری هم داریم.

هاشمی شهری گفت: با نهائی شدن توافق همکاری سه جانبه میان استانداری سیستان و بلوچستان، شورای عالی هاسب و وزارت بهداشت 307 خانه بهداشت روستایی جدید در استان سیستان و بلوچستان ساخته می شود و یا مورد نوسازی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس توافق اولیه هر یک از این 3 طرف یک سوم هزینه مورد نیاز برای ساخت این تعداد خانه بهداشت را تامین خواهند کرد.

وی اظهار کرد: از مجموع این 307 خانه بهداشت جدید 220 باب در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، 47 باب در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و 20 باب در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل ساخته می شود.

هاشمی شهری خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ در چند فاز به اتمام خواهد رسید و در فاز اول، عملیات احداث 40 خانه بهداشت تا پایان سالجاری شروع خواهد شد که سهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این فاز 15 خانه بهداشت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا