فعالیت پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با وجود ویروس کرونا

ایوب کرد در گفت وگو با شهر پنج افزود: عملکرد پایانه مرزی میلک ۶۳۶ هزارو ۸۸۸ تن است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است اما عملکرد پایانه مرزی میرجاوه یک میلیون و۱۲ هزار و۵۶۰ تن است که نسبت به سال قبل، ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: پایانه های مسافری سیستان و بلوچستان نیز در این مدت با وجود همه مشکلات از جمله کاهش ۵۰ درصدی مسافر و ضرر وارده به فعالان این حوزه بدون وقفه در خدمت مردم استان بوده است.

کرد با بیان اینکه در ۶۲ شرکت فعال و سه پایانه مسافری ۲ هزار و ۳۲۷ نفر راننده فعال هستند تصریح کرد: در بحث ایمنی و ترافیک در هشت ماهه امسال یک هزار و ۳۳۰ فقره تصادف داشتیم.

وی گفت: فعالان حوزه حمل و نقل در این استان در تمامی دوران ها به ویژه جنگ‌تحمیلی و شرایط فعلی کرونا منشا خدمات ارزنده بودند بطوری که همزمان با افزایش ظرفیت بندر چابهار و رشد جابجایی کالا و ترانزیت وقفه ای در ارائه خدمات به وجود نیامده بلکه حتی اخیرا در یک روز ۱۳ هزار تن کالا در استان جابجا شد که یک رکورد محسوب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: چهار مرکز معاینه فنی در استان داریم که در هشت ماهه امسال یک هزار و ۸۷۵ دستگاه خودرو مورد بازدید واقع و ۱۴ هزار و ۹۳۴ مورد قبولی مرتبه اول و چهار هزار و ۲۱۷ مورد ایراد داشتند که برگشت خورده و مجددا بعد از رفع عیب قبول شدند.

وی روکش آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی و خط کشی یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی را از مهمترین اقدامات حوزه راهداری در سال گذشته در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهار داشت: امسال نیز همکاران پر تلاش راهداری ما با استفاده از توان اکیپ امانی اقدام به خط کشی یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راهها نموده اند.

کرد تعمیر و بازسازی ۲۷ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از رده خارج راهداری را در سیستان و بلوچستان از اقدامات ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و افزود: تعمیر و بازسازی این تعداد از ماشین راهداری در استان با استفاده از توان نیروهای متخصص بومی، منجر به ۱۶۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی و رونق اشتغال تخصصی در صنعت راهداری شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا