۹۳٫۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی است

محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پنج اظهارداشت: در سال زراعی جدید میانگین بارش سیستان و بلوچستان ۴٫۳ میلی‌متر ثبت‌شده است.
وی افزود: بر اساس شاخص بارش و تبخیر خشکسالی خفیف ۸٫۴ درصد، خشکسالی متوسط ۱۷٫۳ درصد، خشکسالی شدید ۳۵٫۳ درصد و خشکسالی بسیار شدید ۳۲٫۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان را دربرگرفته است.

مدیرکل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین بروزرسانی دور پیوندهای مؤثر بر بارش ایران و استان بارش استان از حدود نیمه دوم دی تا نیمه اول بهمن گرایش بیشتر از حد نرمال دارد، از نیمه دوم بهمن تا نیمه دوم اسفند نرمال تا کمتر از نرمال و از نیمه دوم اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت نرمال تا بیشتر از نرمال برآورده می‌شود.
وی تصریح کرد: میانگین دما از نیمه دوم دی تا نیمه دوم اسفند حدود نیم تا یک درجه کمتر از نرمال، نیمه دوم اسفند تا اردیبهشت نیم درجه بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: میانگین بارش سیستان و بلوچستان در دی‌ماه ۱۸٫۲ میلی‌متر، بهمن ۲۲٫۷ میلی‌متر و اسفند ۱۹٫۱ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: میانگین دمای سیستان و بلوچستان در دی ۱۲٫۴ درجه سلسیوس، بهمن ۱۳٫۴ درجه سلسیوس و اسفند ۱۷٫۶ درجه سلسیوس خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا