شاخص مقاوم‌سازی در سیستان و بلوچستان به ۴۲ درصد رسید

مصطفی بیک‌مداح روز یکشنبه با تبریک ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهارداشت: طبق آمار سازمان مدیریت بحران کشور از ابتدای امسال تا کنون بلایای طبیعی یکهزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سالهای فعالیت خود نقش اصلی و محوری در بازسازی خسارات وارده به ابنیه داشته که ماحصل این فعالیت‌ها دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در حوزه مسکن شهری ساخت تعداد ۱۳ هزار و ۱۲۰ واحدمسکونی و در بخش مسکن روستایی ۱۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد مقاوم سازی شده در برابر زلزله است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این نهاد سابقه و تجربیات ارزشمندی در کار بازسازی دارد که از جمله آن می‌توان به سیل سال ۷۱ سیستان، طوفان گونو در سال ۸۶، مشارکت در بازسازی بم، سیل و زلزله سال ۹۲ و سیل دی ماه ۹۸ اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت مقاوم سازی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بهره گیری از همکاری ۱۱۹ دفتر مجری فعال در سراسر استان و تامین مصالح استاندارد که بخشی از آن از طریق کارگاه‌های تولیدی بنیاد مسکن صورت می‌گیرد و برابر تاکیدات ریاست بنیاد مسکن کشور امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ شاهد جشن پایان مقاوم سازی مسکن دراستان و کشور باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا