بنزین گران نمی‌شود

به گزارش شهر پنج، جواد اوجی صبح امروز با حضور در محل‌ نمایشگاه‌های تخصصی از غرفه‌های توانمندی جهاد دانشگاهی مرتبط با صنعت نفت و گاز بازدید کرد.

در این بازدید حمیدرضا طیبی – رییس جهاد دانشگاهی، حمیدرضا گلپایگانی – مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، محسن خجسته مهر – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز او را همراهی کردند.

جواد اوجی در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات طرح یارانه بنزین و با بیان اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، گفت: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد. درحقیقت دولت قصد دارد که بنزین را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است، قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، تصریح کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، بر حسب کارت ملی و با شرایط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی دریافت خواهند کرد که می‌توانند یا از آن استفاده کنند یا از اعتبار آن بهره‌مند شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای دولت بار مالی ندارد، گفت: قرار است در این طرح همه مردم از یارانه بنزین استفاده کنند و جزو طرح‌هایی است که برای دولت هزینه دارد ولی در نهایت همه مردم بهره‌مند خواهند شد.

همچنین وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در حضور وزیر نفت و رئیس جهاد دانشگاهی دو تفاهم‌نامه همکاری و دو قرارداد امضا کردند.

بر این اساس، تفاهم‌نامه امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی بازسازی و تعمیرات اساسی و تأمین تجهیزات بر اساس شرایط دستگاه‌های حفاری و اعلام نیاز شرکت ملی حفاری ایران بین شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی و تفاهم‌نامه انجام خدمات مشاوره تصفیه پساب صنعتی واحد بهره‌برداری نفت قشم برای تخلیه به محیط پذیرنده بر اساس استانداردهای ملی کشور با استفاده از روش‌های ترکیبی و بیولوژیکی بین شرکت نفت فلات قاره ایران و جهاد دانشگاهی امضا شد.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی از روز گذشته در محل نمایشگاه‌های تخصصی واقع در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا ۹ دی ماه پذیرای علاقه مندان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا