تولید دستگاه اندازه گیری سنجش اکسیژن دیجیتالی در کشور

مجیدشیرکوند، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش‌بنیان با اشاره به تولید دستگاه‌های کمک تنفسی، گفت: این محصول در حوزه سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در رده تجهیزات پزشکی رده بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که امکان تلفیق فناوری‌های مورد استفاده در دنیا و حسگرهای اختصاصی سایر برندها نیز در این ماژول قابل استفاده باشد، اظهار کرد: بدون ایجاد تغییری در تنظیمات یا تعویض کانکتورها یا نرم افزارهای سیستم اصلی از این ماژول به عنوان ماژول جایگزین می توان استفاده کرد.

شیرکوند مهم‌ترین محصول دانش بنیان این شرکت را ماژول پالس اکسیمتری دیجیتال دانست که بر اساس جدیدترین فناوری روز در دنیا طراحی و ساخته شده است و افزود: این محصول می‌تواند در دستگاه‌های مانیتورینگ علایم حیاتی که اکنون از ماژول‌های وارداتی استفاده می‌کنند نیز استفاده شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت استفاده از یک مانیتور تنفسی برای نمایش میزان عملکرد ریه بر اساس درصد اشباع اکسیژن خون را یکی از روش‌های مورد تایید برای پایش وضعیت بیماران کرونایی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه فناوری این ماژول، قابل استفاده در دستگاه‌های قابل حمل و سیستم‌های مرتبط با موبایل‌های شخصی است، به زودی شاهد توسعه این محصول در تجهیزات پزشکی خانگی با اتصال به سیستم‌های تحت شبکه روی پلتفرم‌های شبکه موبایل نیز خواهیم بود.

وی قیمت این محصول در مقایسه با نمونه‌های وارداتی را در حدود ۵۰ درصد پایین تر دانست و گفت: همچنین قیمت پایین قطعات نیمه مصرفی شامل کابل و سنسور نیز از جمله مزایای این محصول است که امکان فراهم آوردن شرایط رقابت با برندهای ارزانتر را نیز با توجه به کیفیت بالای آن فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا