تأکید چمران بر اخذ تاییدیه ایمنی برای ساختمان جدید پلاسکو

به گزارش شهر پنج، مهدی چمران در پایان سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز گزارشی از محله امامزاده عبدالله منطقه ۹ داشتیم که به مشکلات این منطقه اشاره شد البته مشکلات بسیاری در این منطقه وجود دارد از جمله آن می‌توان به تکمیل ادامه بزرگراه یادگار امام اشاره کرد که خواست مردم این منطقه است و پیگیری آن باید توسط شهرداری تهران انجام شود.

وی افزود: البته تکمیل بزرگراه یادگار امام یکی از کلان پروژه های است که اعتبار بسیاری می خواهد و برای این پروژه سه لاین در نظر گرفته خواهد شد که یک قسمت آن به صورت مستقیم به بزرگراه خلیج فارس مرتبط می شود و یک لاین به میدان مفتح می رسد و در ادامه به جاده ساوه منتهی می شود و لاین دیگر به صورت بلوار به میدان ۹ دی متصل خواهد شد که متاسفانه این پروژه نیمه تمام باقی مانده است.

چمران ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه بحث آتش سوزی بازار گل محلاتی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع باعث شد مشکلات آن منطقه که فراوان است مورد بررسی اعضا قرار گیرد. شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی هر دو به گونه ای سند برای مالکیت زمین این بازار گل دارند که باید نهایتا با همکاری وزارت کار و اصنافی که آنجا مستقر هستند تصمیم گیری در مورد این بازار انجام شود. بیشتر حوادث آتش سوزی در این بازار گل به دلیل وجود اصنافی به جز گل و گیاه است که بایدهمگی ساماندهی شوند. لذا باید با پیگیری این مسئله مشکلات آنجا حل و فصل شود.

چمران تاکید کرد: اگر ضرورت بازسازی این بازار گل وجود دارد باید کسبه موقتا به جای دیگری منتقل شوند و پس از بازسازی به این بازار برگردند و اگر هم قرار است که به صورت کلی به جای دیگر منتقل شوند باید با صاحبان منافع در آنجا تصمیم گیری درستی اتخاذ شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص عدم اخذ تاییدیه ایمنی توسط ساختمان پلاسکو گفت: تاکید کردیم که پیش از افتتاح آتش نشانی بازدیدی از ساختمان داشته باشد و شرایط ایمنی مورد نظرآتش نشانی حتما دراین ساختمان تامین شود. در حال حاضر ساختمان جدید الاحداث ان‌شاء الله که ایمن است و در حال طی کردن فرآیند اخذ تأییدیه از آتش نشانی است. برای موضوع پارکینگ در حال حل مشکل هستند تا با توافق با پارکینگ پروانه نسبت به تامین پارکینگ برای این ساختمان اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا