تداوم آلودگی هوای تهران

بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۸ دی ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، حاکمیت جو پایدار و آرام و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

باتوجه به عدم وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه (۸ دی ماه) ادامه خواهد یافت و با افزایش ترافیک شامگاهی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق برقرار می‌شود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۹ دی ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

با رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. همچنین با وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه (۹ دی ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۳ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا