بازار گل محلاتی بمب ساعتی است/ خدا را شاکریم آتش سوزی شب یلدا نبود

اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با شهر پنج، با اشاره به آتش‌سوزی بازار گل محلاتی که هفته‌های پیش رخ داد، گفت: خدا را شاکریم از این جهت که آتش سوزی در بازار گل محلاتی روزهای نزدیک به شب یلدا رخ نداد. چون اگر چنین اتفاقی می افتاد با توجه به جمعیت بالایی که همه ساله در این ایام برای خرید به بازار می‌آیند، قطعا تعداد کشته‌ها و مصدومان بیشتر می شد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود علت انفجار گاز هلیوم بوده ولی برخی معتقدند این گاز آنقدر قوی نیست که منجر به انفجار شدیدی شود و سه مغازه را تخریب کند. هنوز علت آن مشخص نشده و قرار است آتش نشانی علت وقوع این حادثه را بررسی و تشریح کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اضافه کرد: بازار گل محلاتی بازاری است که صرفا باید برای گل و گیاه باشد ولی متاسفانه برخی از مغازه‌ها تغییر کاربری داده‌اند و تبدیل به مغازه‌های خرازی یا فروش وسایل تولد شده‌اند. در این بازار نباید از گاز استفاده شود و باید ۱۲ ظهر بسته باشد. این مغازه‌هایی که وسایل تولد می‌فروشند گاز هلیوم و برف شادی دارند و همه این مواد قابل اشتعال است.

وی تصریح کرد: در مغازه‌های گل فروشی صرفا گل و آب وجود دارد و وسایل دیگری نیست. آتش‌سوزی مربوط به مغازه‌هایی بوده که تغییر کاربری داده‌اند. این مغازه‌ها در رسته کاری ما نیست و ما با حضور آنها در این بازار مخالفیم.

شاهرخی در ادامه افزود: علاوه بر این غرفه‌داران در این بازار پیشروی کرده‌اند؛ به طوری که مسیر تردد خودرو در این بازار وجود ندارد و فقط یک چرخ می‌تواند عبور کند. باید شهرداری منطقه جلوی این موضوع را بگیرد. در این خصوص نامه‌های بسیاری به شهرداری نوشته‌ایم که غرفه داران با اجازه چه کسی جلو می‌آیند و در صورت وقوع حادثه امدادرسانی و حرکت خودروهای امدادی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از آن طرف هم خرید گل برای مردم تفریح شده و خانوادگی در این بازارها حضور می‌یابند که بسیار خطرناک است. یعنی می‌توان گفت بازار گل محلاتی مثل بمب ساعتی است. در مراسم‌های مختلف نگران ازدیاد جمعیت در این بازار هستیم.

نرگس؛ پرتقاضاترین گل در آستانه شب یلدا

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه در آستانه شب یلدا گل و گیاه افزایش قیمتی نداشتند، گفت: گل نرگس در این ایام تقاضای بیشتری نسبت به سایر گل‌ها داشت و هر شاخه از این گل نیز با قیمت ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان فروخته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا