تصادف ١۴ خودرو در شیخ فضل الله

سید جلال ملکی در گفت و گو با شهر پنج، در این باره اظهار کرد: ساعت ٢:٢٧ بامداد روز جاری یک مورد حادثه تصادف زنجیره ای در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شیخ فضل‌الله، روی پل ستارخان، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد. چهار ایستگاه آتش نشانی، شامل دو گروه حریق و دو گروه نجات با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به بارش شدید باران حین وقوع این تصادف گفت: در محل حادثه مشاهده شد که ۱۴ دستگاه خودرو، شامل ٩ دستگاه خودروی سبک سواری، یک دستگاه اتوبوس بدون مسافر و چهار دستگاه کامیون و کامیونت با یکدیگر برخورد کردند.

ملکی ادامه داد: برخوردی که بین برخی از خودرو ها اتفاق افتاده بود سطحی بود اما بخش اصلی و شدید این برخورد بین یک دستگاه خودروی ٢٠۶ و یک دستگاه کامیون کمپرسی اتفاق افتاده بود. این دو خودرو به شدت با یکدیگر برخورد کرده بودند به گونه ای که خودروی ٢٠۶ کاملا زیر کامیون کمپرسی قرار گرفته و شدیداً متلاشی شده بود. برخورد این دو خودرو تقریبا شبیه به حادثه بزرگراه ستاری بود که حدود یک هفته گذشته رخ داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: با حضور یک دستگاه جرثقیل عملیات آغاز شد، عوامل راهور و اورژانس نیز در محل حضور داشتند. عوامل پلیس راهور کمک کردند که بار ترافیکی به حالت اولیه بازگردد. خودروی ٢٠۶ با وسیله جرثقیل جابه جا شد و خودرو را بیرون کشیدند. قطعات متلاشی شده خودروی ٢٠۶ را برش دادند و یک آقای جوان به ظاهر ٣۵ ساله را از خودرو خارج کردند. وی دچار آسیب های شدیدی شده بود که به تایید عوامل اورژانس مشخص شد جان خود را از دست داده است.

ملکی ادامه داد: راننده کامیون نیز یک آقای حدودا ۶٠ ساله بود که او نیز دچار مصدومیت شده بود. وی نیز به عوامل اورژانس تحویل داده شد. سایر خودروها غالبا تک سرنشین بودند و خودشان از خودرو پیاده شده بودند. در نهایت محل برای بررسی علت حادثه به پلیس راهور تحویل داده شد و ساعت پنج بامداد عملیات به پایان رسید.

ملکی با اشاره به متلاشی شدن خودروی ٢٠۶ گفت: در برخی از حادثه ها خودرو طوری متلاشی می شود که با خود فکر می‌کنیم کاش ایمنی خودروها مورد بازنگری قرار گیرد. درست است که برخی تصادفات شدید است اما اینگونه متلاشی شدن خودرو نشان می دهد که باید مقاومت بیشتری را از بدنه خودرو انتظار داشت.

نقص فنی کامیون

سرهنگ علی شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: برابر استعلام انجام شده از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز یک دستکاه کامیون کمپرسی در موقعیت بزرگراه شیخ فضل الله به غرب ابتدای پل ستارخان دچار نقص شده که درپی آن مسیر مسدود شد.

وی ادامه داد: در همین لحظه به دلیل بارش باران ولغزندگی معبر چندین خودروی دیگر نیز با کامیون برخورد کردند.

شریفی با بیان اینکه پیرو این حادثه تصادفی دیگر نیز رخ داد، گفت: دقایقی بعد یک دستگاه کامیون به دلیل لغزندگی معبر و عدم واکنش به موقع با یک دستگاه سواری پژو206 برخورد کرد که متاسفانه سواری پژو میان دو کامیون قرار گرفته و راننده پژو که فردی حدودا چهل ساله بود در دم جان خود را از دست داد.

رییس مرکز اطلاع پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در صورت بروز هرگونه نقص فنی لازم است رانندگان حتما در انتهای عقب وسیله نقلیه از علائم هشدار دهنده و مثلث خطر استفاده کنند و با توجه لغزندگی معابر در هنگام بارندگی در فصل زمستان حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا