بیش از 500 بیمار دیالیزی در سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه

دکتر علی خواجه ادامه داد: ارائه این خدمات فوق تخصصی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان بزرگترین مرکز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در استان سیستان وبلوچستان سبب کاهش سفرهای درمانی به سایر نقاط کشور، کاهش هزینه مالی بیماران و.. شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 500 بیمار دیالیزی و 65 دستگاه دیالیز فعال جهت استفاده بیماران کلیوی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد.

همچنین مدیرگروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه دیابت و فشار خون دو عامل نارسایی کلیه محسوب می شود گفت: بهترین درمان این بیماران انجام پیوند کلیه است و دیگر نیاز این بیماران به انجام دیالیز و حضور در بیمارستان ها قطع خواهد شد و بیمار طول عمر بیشتر و کیفیت زندگی بهتری خواهد داشت.

دکترفرامرز فاضلی با بیان اینکه از سال 1386 بخش پیوند کلیه در بیمارستان فوق تخصصی علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان راه اندازی شده است و تاکنون 210 مورد جراحی پیوند کلیه صورت گرفته است گفت: بیش از 500 بیمار دیالیزی در سطح استان سیستان و بلوچستان کاندید پیوند کلیه هستند که بهترین منبع تهیه عضو، بیماران مرگ مغزی است.

این جراح و فوق تخصص پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی بیمار مرگ مغزی در استان سیستان وبلوچستان داریم گفت: با ترویج فرهنگ اهدای عضو این بیماران زمینه های نجات جان بیماران نیازمند فراهم خواهد شد و تعدادی زیادی از بیماران منتظر اهدای قلب، کلیه، ریه، کبد، قرنیه و استخوان از مرگ نجات پیدا خواهند کرد.

وی گفت: علائم افراد دارای نارسایی کلیه شامل: کم خونی، اختلالات عصبی، ضعف و بی حالی، اختلال در ادرار کردن، کاهش حجم ادرار می باشد و اگر فردی این علائم را داشت باید به متخصص مراجعه نمایند تا از نظر وضعیت کلیه بررسی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا