مسدود شدن چهار مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب

روح الله سرگزی افزود: هم اینک راه‌های دلگان- رودبار، زهکلوت – ایرانشهر، کتیج – رمشک و تمامی مسیرهای مرتبط به کتیج در جنوب سیستان و بلوچستان به علت بارندگی و طغیان رودخانه های محلی بسته شده است.

وی با بیان اینکه همچنان بارش‌ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: راهداران با بسیج امکانات در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده استان هستند.

همچنین مدیرکل هواشناسی استان نیز گفت: هموطنان با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابرعمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده ها، جاری شدن سیل، مه آلود شدن جاده های کوهستانی، احتمال برخورد صاعقه از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. از مسافرت های غیرضروری، مسافرت به استانهای همجوار وفعالیت های کوهنوردی بپرهیزند. کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات اهتمام ورزند.

حیدری با اشاره به احتمال انسداد مسیرهای منتهی به روستاهای دامنه تفتان با توجه به بارش برف سنگین و وقوع خسارت در اثر وزش باد خیلی شدید، به منظور مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش ها طی هفته آتی ، بازگشایی آبروها و دهانه پل ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا