دریای عمان تا پایان هفته مواج و توفانی است

محمدرضا سالاری” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شهر پنج اظهار داشت: براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان، از امروز در نواحی مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک از سمت جنوب غرب خواهیم داشت.

وی افزود: بارش باران در برخی نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود و از فردا (سه‌شنبه) شدت بارش‌ها در شمال، مرکز و نوار غربی و نواحی جنوبی و سواحل بیشتر خواهد شد.

سالاری بیان کرد: طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، سیلاب شهری، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها رخ خواهد داد و علاوه بر بارش سنگین و رعد و برق و تندباد شدید موقتی نیز رخ خواهد داد و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آب‌روها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جلوگیری از فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و برداشت و انبار محصولات، آمادگی برای مقابله با رخداد خسارات سیل و آبگرفتگی توصیه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا