ظرفیت مناسب سیستان و بلوچستان در تامین گوشت کشور تا سقف ۱۰۰ هزار تن

نیکبخت در گفت وگو با شهر پنج با اشاره به اهمیت تامین نهاده های دامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه تامین نهاده های دامی هیچ مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات استان در زمینه خشکسالی و خشک شدن بسیاری از منابع آبی و قنوات در نهاده های دامی بعد از تبدیل به کنسانتره در اختیار دامداری های سبک و سنگین استان قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بیان کرد: به منظور تامین گوشت قرمز کشور هماهنگی لازم انجام شده است تا برخی ذخایر استراتژیک از سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی در خصوص تولید گوشت مرغ نیز اظهار کرد: نیاز روزانه سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۲۵۰ تن است که تنها ۷۰ تن آن در داخل تولید و ۱۸۰ تن باقی مانده از بیرون استان تامین می شود.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ در داخل آن تولید می شود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در یک برنامه ۲ ساله مقرر شد با احداث ۴۳۰ واحد مرغداری با سرمایه گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ مرتفع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ساخت واحدهای تولیدی مرغداری فرصت مناسبی را برای رونق تولید و اشتغال در این استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعداد واحدهای مرغداری در دست احداث در استان از ۶۰‌ واحد به ۱۰۰ واحد افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: به منظور ترغیب سرمایه گذاران به احداث واحدهای مرغداری در استان آماده هرگونه همکاری در زمینه آب و زمین هستیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا