آب‌های جمع شده باران در شهر کنارک با لوله به دریا منتقل می‌شود

به گزارش شهر پنج- حمیدرضا جانباز در جلسه ستاد مدیریت بحران کنارک با حضور وزیر نیرو گفت: نقشه توپوگرافی شهر کنارک به همراه شبکه فاضلاب و مسیل ها و مسیرها و معابر را بررسی و حدود 48 پمپ جدید وارد شده و امروز نیز اکیپ عملیاتی از تهران اعزام می شوند و همه توان را برای جمع آوری آبهای سطحی بکار خواهند گرفت.

وی گفت: تمام آب‌ها را از طریق لوله و پمپ بصورت اصولی طی روزهای آینده به دریا منتقل می کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی از انبارهای ستاد بحران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود.

جانباز بیان کرد: بر اساس ارزیابی که انجام شد و دستور وزیر محترم نیرو مبنی بر استقرار پمپ‌ و کف‌کش بیشتر در منطقه، تعداد ۴۸ دستگاه پمپ جدید وارد و پنجاه پمپ دیگر در مسیر است.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تعداد ۵۰ نفر به منظور کمک از صبح روز چهارشنبه در شهر کنارک مستقر می‌شوند.

جانباز با تأکید بر اینکه قصد داریم آب را با لوله‌گذاری به سمت دریا هدایت کنیم خاطرنشان کرد: با استفاده از پمپ‌های ۲ اینچی آب منازل را تخلیه می‌کنیم و با استفاده از کانال‌های موجود جمع‌آوری آبهای سطحی شهر کنارک و همچنین سیستم فاضلاب از طریق منهول‌ها آب را پمپاژ و تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از لوله‌ها وارد شهر کنارک شده و بخش دیگر تا چند ساعت دیگر خواهد رسید افزود: به منظور هدایت آب‌های سطحی مسیر استقرار لوله‌ها از روی نقشه‌ توپوگرافی شهر مشخص می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا