ثبت بیش از 19 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی حوزه شمال سیستان و بلوچستان

ایوب کرد در گفت وگو با شهر پنج – افزود: این میزان تردد توسط 38 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی شمال استان ثبت شده است .

وی پرترددترین محورهای مواصلاتی حوزه شمال این استان در این مدت را به ترتیب محورهای مرز میلک – زهک و بالعکس و زابل – هیرمند و بالعکس اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هوشمند سازی جاده ها از جمله برنامه های مهم این اداره کل محسوب می شود و امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده ای، توجه به سیستم های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جا به جایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی درهزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و مصرف انرژی، انجام می شود اظهار داشت: 16 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی حوزه شمال استان فعال هستند وشش سامانه دیگر نیز در حال اجرا در محورهای مواصلاتی می باشد . که برنامه ریزی شده است که تا پایان سالجاری این تعداد سامانه نیز فعال و مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی اظهار داشت:به منظور پایش تصویری و مدیریت ترافیک و شناسایی رخدادهای جاده ای و افزایش سرعت تصمیم گیری و مدیریت رخداد وآگاهی از شرایط جوی در محورهای مواصلاتی تعداد 13 دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی حوزه شمال استان فعال هستند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ابزارهای ارتباطی شهروندان : درگاه اینترنتی141.ir ونرم افزار موبایلی 141 جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای و شکایات مردمی و انتقادات و پیشنهادت بصورت شبانه روزی با تلفن 141 , افزود: در نه ماهه سال جاری بیش از 93 هزار تماس تلفنی در سامانه 141 استانی به ثبت رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا