توضیحات چمران درباره انتشار تصاویری از آتش زدن درختان در منطقه۳

مهدی چمران در ابتدای سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۷ دی روز کشف حجاب رضاخانی بود و در تاریخ ما به عنوان روزی که با همه مسایل دینی و شرعی و ملی و هویتی ما مخالفت شد و فصل جدیدی را در تاریخ ما گشودند از آن یاد می کنیم.

وی افزود: ۱۷ دی همچنین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی یکی از قهرمانان ملی و مردمی ماست که در مقابل طاغوت ایستاد و از خدای بزرگ برای او غفران الهی مسالت داریم.

چمران در ادامه با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ۱۸ دی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را داشتیم و شهادت عده ای از هموطنان عزیز را و به خانواده های آنها تسلیت می گوییم. سقوط هواپیمای اوکراینی یکی از حوادث جانگذازی بود که در آن برهه حساس در کشور رخ داد.

چمران در ادامه با اشاره به قیام مردم قم گفت: امروز روز قیام مردم قم و اعتراض به مقاله روزنامه اطلاعات است و مردم قم به پا خواستند، شهید دادند و این روز در تاریخ ماندگار شد. روزی که علیه ظلم و ستم به پا خواستند و یکی از روزهایی است که پایه گذار انقلاب و پیروزی انقلاب است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: روز ۱۹ دی سالروز درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی است و همچنین ۲۰ دی روز شهادت بزرگ مردم تاریخ میرزا تقی خان امیرکبیر است. مردی که در مقابل دستگاه ناصرالدین شاه و خرابکاری های طاغوت ایستاد و توانست در کوتاه مدت اصلاحات عمیقی را در کشور به وجود آورد که کشورهای خارجی نمی خواستند در کشور این اصلاحات صورت پذیرد.

وی همچنین از شهروندان تهرانی به مناسبت شرکت در روز تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام تشکر کرد و گفت: نشان دادند که ملت ما نه تنها زنده است بلکه راه شهدا را ارج می نهند و آنرا می پیماید.از شهرداری نیز در این زمینه و در برپایی غرفه ها که همراهی خوبی داشتند تشکر می کنیم.

چمران در ادامه با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی درباره آتش گرفتن درختان افزود: اشاره ای بکنم به تصاویری که در فضای مجازی منتشر شد و در آن درخت هایی را در منطقه قلهک آتش می زنند و با شهردار منطقه ۳ آنرا دنبال کردیم و با پلیس وارد شدند و متوجه شدند درختی نبود بلکه سرشاخه های اضافی را آتش زده بودند و از دور همسایگان با کمال دقت آنرا سریع گزارش دادند و به موقع از شهرداری در منطقه حاضر شدند و مشخص شد موضوع چیست.

وی ادامه داد: خودمان مسأله را اعلام کردیم که مانند مسأله اتوبوس خوابی نشود که مسأله ای را که از چند سال پیش هم بوده ناگهان بزرگ کنند چرا که عده ای دنبال سوژه هستند تا آنرا بزرگ جلوه دهند و برای کوبیدن ملت و انقلاب و شرایط ویژه ای که هست استفاده کنند. در برخی از کشورها نیز مردم در برف و سرما زندگی می کنند و ما برای آنها هم علاوه بر مردم خودمان ناراحتیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا