تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای هر مدرسه
احمد محمودزاده در گفتوگو با شهر پنج ، با بیان اینکه یکسان سازی شهریه مدارس غیردولتی مدنظر ما نیست، زیرا فعالیت مدارس متفاوت است اظهار کرد: وقتی فعالیتها و برنامهها متفاوت هستند، شهریه هم متفاوت است. هرچند پایههایی را به صورت یکسان داریم.
وی درباره ملاکهای تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: هزینه تامین فضا یکی از ملاکهاست که برای مدارس استیجاری با مدارس احداثی تفاوت دارد. نیروی انسانی، کیفیت نیروی انسانی، تجهیزات و فعالیتهای پرورشی نیز در تعیین شهریه مدنظر هستند. در مجموع شهریه مدارس غیردولتی متناسب با فعالیتهای مدرسه تعیین و اخذ خواهد شد.
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنگری در برخی مواد قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در صحن مجلس گفت: این مصوبات در تعیین شهریههای سال آینده مدارس اثرگذار هستند. ضمن آنکه طرحی تحت عنوان «مدرسه شیشهای» نیز در دست طراحی و اجراست که به نظام مند شدن فرایندهای مدارس غیردولتی و افزایش شفافیت در این حوزه کمک خواهد کرد.
محمودزاده درباره طرح آبا که با موضوع کمک به بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه از سال ۹۹ در استانها و مناطق لازم التوجه کلید خورده است نیز گفت: با همکاری استانها و ورود خیرین اقداماتی در این زمینه انجام شده است. در استان سیستان و بلوچستان ۴۵۰۰ دانشآموز تحت پوشش آبا هستند که به افزایش ظرفیتهای ما در آموزش و پرورش و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل کمک میکند.
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: نارساییهایی در این طرح وجود داشته که درنظر داریم آن را تقویت و خیرین جدید را وارد طرح کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه در بحث آموزش از راه دور، دوره اول و دوم متوسطه را پوشش میدهیم و به حوزه ابتدایی ورود نداریم، زیرا احساس ما بر این است که آنجا باید آموزش حضوری و چهره به چهره اتفاق بیفتد گفت: بنا داریم در سالهای آتی از بستر آموزش مجازی استفاده کرده و ظرفیتهای آموزش از راه دور را به طور کامل در قالب فضای مجازی ببریم و حضور افراد هدفمند باشد.