با تزریق قطره چکانی بودجه برای سواحل مکران هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: از رأی همکاران در خصوص طرح انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان و همچنین از اقدامات خوب و مطلوب دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گروه های جهادی، بنیاد مستضعفان و ارتش در سیل اخیر جنوب استان تشکر می کنم.

وی افزود: متأسفانه سیل اخیر بیش از هزار میلیارد تومان به ساختارهای راه استان خسارت وارد کرده است بر همین اساس لازم است وزارت راه هم در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهد. ضرورت دارد سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر جنوب استان در چابهار مستقر شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: توجه به سواحل مکران مورد تأکید رهبری معظم انقلاب می باشد. اما متأسفانه اعتبارات آن در بودجه ۱۴۰۱ فقط ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. متأسفانه با این تزریق بودجه به صورت قطره چکانی شاهد هیچ اتفاقی در این حوزه نخواهیم بود و فقط فاصله محرومیت این پهنه با سایر مناطق کشور بیشتر خواهد شد. بر همین اساس از اعضای کمیسیون تلفیق درخواست می کنم اعتبارات این ردیف را ۹۰ درصد افزایش دهند.

سعیدی گفت: متأسفانه شرایط معیشتی معلمان خرید خدمت روز به روز در حال سخت تر شدن است. چرا خود را جای این معلمان نمی گذارید؟

وی در پایان گفت: صیادان سواحل مکران منتظر صدور مجوز سیل در خصوص قایق و لنج صیادی براساس مصوبه سال گذشته هستند. از سوی دیگر باید به این مهم توجه کنیم که مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد به معنای خداحافظی با سرمایه گذاری و تولید می باشد. لازم است به این مهم توجه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا