کمبود بیش از 12 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

جذب نیرو در آموزش و پرورش از ۲ طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: تا کنون ۶۲ درصد سهمیه استخدامی ماده ۲۸ و ۴۹ درصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان جذب شده است که برای افزایش میزان جذب می‌بایست حق انتخاب بیش از یک کد رشته و کد مکان در آزمون استخدامی به داوطلبان داده شود.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش استان با تمام وجود در اختیار دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود و پیگیری های لازم را برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

میرعبدی گفت: مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان، نحوه گزینش اعضای هیئت علمی این دانشگاه است که اگر از طریق فراخوان و مانند سایر دانشگاه صورت پذیرد سبب می شود افرادی به این دانشگاه وارد شوند که شناخت کافی از آموزش و پرورش و موضوعات آن ندارند.

وی افزود: نرخ پراکندگی جمعیت دانش آموزی در استان 3.85 در هر کیلومتر مربع است که توزیع منابع و تجهیزات آموزشی را با سختی مواجه می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از طرفی رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی یکی دیگر از موضوعاتی است که بر شاخص های مختلف مانند فضای آموزشی و نیروی انسانی تاثیر می گذارد.

میرعبدی ادامه داد: پیش‌بینی انجام شده براساس نرخ موالید در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۵ حداقل یک میلیون و صد هزار نفر دانش آموز در استان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۸۶۳ هزار و ۸۱۷ دانش آموز در مدارس سیستان و بلوچستان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا