طرح تامین مالی زنجیره‌ای در بخش تولید در دستور کار سازمان صمت است

به گزارش شهر پنج داوود شهرکی روز سه‌شنبه در نوزدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی عضو کارگروه و نمایندگان و مدیران واحدهای تولیدی اظهارداشت: یکی از طرح های بزرگ در دولت ، طرح تامین مالی زنجیره ای بوده که این طرح شیوه نوینی است که در یک دهه اخیر در کشورهای پیشرفته برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و هم‌اینک در کشور به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک این طرح با امضا، تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های صادرات، تجارت، مسکن، پارسیان، ملت، ملی و صنعت و معدن آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: این نوع تأمین مالی زنجیره‌ای چند مزیت دارد که مهمترین آن کاهش نیاز به نقدینگی است.

وی بیان کرد: فرض کنید یک شرکت خودرو برای تولید خودرو سفارش به قطعه‌ساز می‌دهد قطعه‌ساز برای تأمین این سفارش باید فولاد تهیه کند و بخش فولاد کشور هم برای تأمین این مواد باید به سنگ‌آهن مراجعه کند و این زنجیره تولید خودرو است.

شهرکی افزود: در جریان تأمین مالی زنجیره‌ای، بانک‌ها به جای پول به شرکت خودروساز، برات الکترونیک ارائه می‌دهند و خودروساز این برات را در اختیار قطعه‌ساز می‌گذارد و قطعه‌ساز این اوراق را به فولادی‌ها و بخش فولاد هم این اوراق را به شرکت سنگ‌آهن ارائه می‌دهد در نهایت شرکت سنگ‌آهن می‌تواند این اوراق را در بازار تنزیل (نقد) کند یا اینکه تا سررسید آن منتظر بماند.

گفتنی است در این نشست موضوعات استقرار و صدور اسناد واحدهای تیرچه فلزی در شهرک صنعتی زاهدان ، درخواست استقرار یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان جاده میرجاوه، مشکلات ۲واحد تولیدی، صدور جواز تاسیس یک واحد تولیدی و درخواست تسهیلات یک واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا