اگر گوشی اندروید دارید این تنظیمات را تغییر دهید

هنگام راه اندازی یک تلفن هوشمند جدید اندرویدی، چندین مرحله را باید پشت سر بگذارید که هدف آن‌ها شخصی سازی تجربه کاربر است.
بر اساس گزارش timesofindia، دستگاه‌های اندرویدی در مقایسه با آیفون، ویژگی‌های سفارشی سازی بیشتری را به کاربران می‌دهند. اگرچه می‌توان به راحتی به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کرد و آن‌ها را تغییر داد، اما چندین ویژگی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد که می‌توانند بر امنیت و عملکرد کلی دستگاه تأثیر بگذارند.
این ویژگی‌ها معمولا به صورت خودکار فعال می‌شوند و ممکن است تأثیر منفی روی تلفن‌های همراه بگذارند. در اینجا فهرستی از چنین ویژگی‌هایی در تلفن هوشمند اندرویدی آورده شده که بهتر است همین حالا در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید.
شخصی سازی تبلیغات را خاموش کنید
گوگل تلاش می‌کند فعالیت‌های آنلاین شما را ردیابی کند تا بتواند تبلیغات شخصی سازی شده که براساس علایق شما هستند را به شما نشان دهد. اگر از گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، حتما تبلیغاتی را دیده‌اید که با جست و جو‌ها و علایق شما در ارتباط هستند. این موضوع به این دلیل است که گوگل میزان وقت گذاشتن شما روی موضوعات مختلف را ردیابی می‌کند. اگرچه این ویژگی ممکن است برای برخی از کاربران جالب به نظر برسد، اما مشکلاتی را هم در زمینه حریم خصوصی ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید قابلیت شخصی سازی شدن تبلیغات را لغو کنید، می‌توانید مراحل Settings > Google > Ads را دنبال کرده و روی گزینه Opt out of Ads Personalization ضربه بزنید.
پنهان کردن اطلاعات حساس از صفحه نمایش
همزمان با عرضه اندروید ۵.۰، گوگل قابلیتی را اضافه کرد که به کاربران امکان می‌داد مستقیما از صفحه قفل بتوانند با اعلان‌های گوشی در تعامل باشند. اگرچه این ویژگی کاملا مفید و کاربردی است، اما در عین حال می‌تواند یک نگرانی بزرگ برای حفظ حریم خصوصی باشد. اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، حتی زمانی که گوشی شما قفل است، هرکسی می‌تواند به پیام‌های مهم و سایر اعلان‌ها در گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشد. برای غیر فعال کردن این ویژگی باید مراحل Settings > App & Notifications > را دنبال کرده و گزینه Sensitive notifications را خاموش کنید.
ایجاد میانبر‌های خودکار را غیرفعال کنید
هر زمان که برنامه‌ای را در تلفن هوشمند اندرویدی خود از طریق فروشگاه Play دانلود کنید، سیستم به طور خودکار یک میانبر را در صفحه اصلی ایجاد می‌کند. هر برنامه‌ای که روی گوشی هوشمند خود نصب می‌کنید، شاید به اندازه کافی مهم نباشد که در صفحه اصلی گوشی قرار گیرد. برای غیرفعال کردن میانبر‌های خودکار برنامه‌ها، ابتدا باید انگشت خود را برای مدتی روی صفحه اصلی خود نگه دارید سپس روی تنظیمات صفحه اصلی کلیک کرده و گزینه افزودن نماد به صفحه اصلی را خاموش کنید.
مجوز‌های برنامه را تغییر دهیدبرنامه‌های مختلف برای انجام برخی عملکرد‌ها از شما دسترسی به سنسور‌های گوشی را درخواست می‌کنند. بیشتر اوقات این مجوز‌ها مربوط به بلوتوث، مخاطبین، دوربین، میکروفون و موقعیت مکانی هستند. در این بین تعدادی از برنامه‌ها هستند که چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما همچنان می‌توانند از اطلاعات تلفن همراه شما استفاده کنند. برای تغییر مجوز‌های داده شده به برنامه‌ها، می‌توانید به بخش تنظیمات و سپس برنامه‌ها و اعلانات بروید. با انتخاب برنامه مورد نظر می‌توانید ببینید که چه مجوز‌هایی به آن داده شده است.
استفاده از داده‌ها در پس زمینه را محدود کنید
برنامه‌های موجود در تلفن هوشمند اندرویدی شما می‌توانند از داده‌های تلفن همراه برای به روز رسانی و بارگیری محتوا در پس زمینه استفاده کنند تا هنگامی که برنامه را باز می‌کنید، مدت زیادی را منتظر نمانید. این ویژگی زمان بارگذاری محتوای جدید در یک برنامه را کاهش می‌دهد و اگرچه می‌تواند کاربردی باشد و عملکرد گوشی هوشمند شما را سریع‌تر کند، اما می‌تواند به افزایش مصرف داده‌های شما نیز منجر شود. شما می‌توانید دسترسی به استفاده از داده‌ها در پس زمینه را برای هر برنامه تنظیم کنید. برای انجام این کار، باید مراحل Settings > Apps را دنبال کرده و سپس به ترتیب گزینه‌های Mobile data and Wi-Fi > Background data را انتخاب کنید.
اسکن وای فای و بلوتوث
چندین ویژگی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد که بدون اطلاع شما باتری گوشی هوشمندتان را مصرف می‌کنند. اسکن Wi-Fi و اسکن بلوتوث از جمله ویژگی‌هایی هستند. این ویژگی‌ها شبکه‌های Wi-Fi و دستگاه‌های بلوتوث نزدیک گوشی شما را حتی زمانی که وای فای و بلوتوث غیرفعال هستند، اسکن می‌کنند. برای خاموش کردن این ویژگی به بخش Settings > Location > Wi-Fi scanning and Settings > Location > رفته و گزینه اسکن وای فای و بلوتوث را خاموش کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا