هند از مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا کنار گذاشته شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی میزبان مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ را از این رقابت‌ها کنار گذاشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از لغو بازی‌ دو تیم چین تایپه و هند در گروه A مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا 2022 که قرار بود روز گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه دی‌وایل پاتیل واقع در مومبای هند برگزار شود، تیم هند طبق ماده 4.1 قوانین ویژه قابل اعمال در مسابقات AFC در طول همه‌گیری کووید-19، از مسابقات کنار گذاشته شد.

طبق ماده 6.5.5 مقررات مسابقات، همه دیدارهای هند در این تورنمت لغو و باطل تلقی می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تردید، کلیه امتیازات و گل‌های بازی‌هایی که هند در آن شرکت داشته، مطابق با ماده 7.3 آیین‌نامه مسابقات، در هنگام تعیین رده‌بندی نهایی این گروه در نظر گرفته نخواهد شد.

علاوه بر این، براساس ماده 7.4 آیین‌نامه مسابقات، محاسبه بهترین تیم‌های رتبه سوم گروه‌ها در بین تمامی گروه‌ها باید با روشی که در پیوست دوی راهنمای عملیات مسابقات AFC تعیین شده است، تعیین شود. در این راستا حالا تنها سه تیم چین، چین تایپه و ایران در گروه A این مسابقات حضور خواهند داشت.

برای جلوگیری از هرگونه اختلاف احتمالی در مقایسه نهایی بین تمامی تیم‌های سوم، نتایج بازی‌های گروه B و C بین تیم‌های اول، دوم و سوم برابر تیم‌های چهارم محاسبه نمی‌شود.

به این ترتیب تیم ملی زنان کشورمان که در بازی اولش مقابل هندِ میزبان یک امتیاز گرفته بود، حالا با توجه به کنار گذاشته شدن هند، در جدول گروه A بدون امتیاز در قعر جدول جای دارد و بازی با چین تایپه برای شاگردان ایراندوست بسیار حیاتی خواهد بود.

فوتبال بانوان ایران , کشور هند ,

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا