همسان سازی حقوق کارگران اجرا می شود

عضو فراکسیون کارگری مجلس از اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق کارگران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، فاطمه محمدبیگی درباره وضعیت همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارگران اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق برای اجرای همسان‌سازی بحث و صحبت کردیم و با توجه به مذاکرات انجام شده در کمیسیون تلفیق قرار شد در سال آینده هم مانند امسال 90 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق کارگران اختصاص یابد.وی اضافه کرد: علاوه بر آن تبدیل وضعیت ایثارگران هم 45 هزار میلیارد تومان قرار داده شده و در مجموع 135 هزار میلیارد تومان برای ارتقای معیشت کارگران و ایثارگران در بودجه 1401 تخصیص خواهد شد.

محمدبیگی ادامه داد: حمایت از اقشار ایثارگر، رزمنده و جانباز با توجه به نفس گرمی که این عزیزان دارند و با توجه به نقش آنها در در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداشت فرهنگ رشادت، ایثارگری و فداکاری‌ در برهه‌های مختلف انقلاب اهمیت به‌سزایی دارد و به همین خاطر سعی کردیم از تبدیل وضعیت ایثارگران حمایت کنیم.

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401
وی یادآور شد: از طرفی کارگران قشر مظلومی هستند و با سختی معیشتی و اقتصادی زیادی گریبانگیر هستند. به همین خاطر به هیچ عنوان اجازه ندادیم که 90 هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی حقوق و دستمزد آنها در بودجه 1401 حذف شود و دوباره آن را احیا کردیم.

تکلیف بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ضرورت تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در فراکسیون کارگری مجلس به دنبال این هستیم که دولت هر سال بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا هم مطالبات تأمین اجتماعی محقق شود و هم پرداخت‌های این سازمان به کارگران افزایش پیدا کند.

حقوق کارگران در سال 1401 افزایش پیدا می‌کند؟
محمدبیگی افزود: همچنین در حوزه حقوق و دستمزد باید پایه حقوق کارگران افزایش پیدا کند و برنامه مجلس این است که قانون همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان هر سال با قوت بیشتری از قبل اجرا شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا