تعیین و تکلیف بیش از 280 خانه پلاک قرمز

جلسه شورای مدیران و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش اخبارنوین، احمدی صدر با تاکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری که مردم عائله ما هستند گفت: باید به گونه ای با بحث آسیب های اجتماعی مواجه شویم که گویی افراد آسیب دیده عضوی از خانواده خود ما هستند.

وی به تشکیل قرارگاه آسیب های اجتماعی در تهران اشاره کرد و افزود : مدل قرارگاهی یک طرح نظامی نیست بلکه یک طرح هم افزایی و هم کلامی است و در این مدل با هم افزایی همه نهاد ها به حل معضلات آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران عنوان کرد:این قرارگاه به ریاست دکتر زاکانی شهردار تهران در مسیر درستی گام نهاده است و اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

احمدی صدر با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های متولی در امر کاهش آسیب هر هفته در جلسه قرار گاه اجتماعی کنار هم و شانه به شانه به آسیب شناسی طرح ها و برنامه ها میپردازند تصریح کرد: در 14 جلسه برگزار شده و تصویب 168 مصوبه در این جلسات یکی از اقدامات اساسی بوده است ، مصوباتی که به اذعان بسیاری از نهاد های دولتی ، سالهاست که در سازمان ها مسکوت مانده بود.

دبیر قرارگاه اجتماعی در بخشی از سخنانش تاکید کرد : با هم افزایی همه دستگاه های متولی در امر کاهش آسیب توانستیم 280 خانه پلاک قرمز که منبع بزه در تهران محسوب می شوند را تعیین و تکلیف نماییم

وی همچنین با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد و تشکل ها در این امر می توانند قرارگاه را یاری کنند افزود : شهر تهران بیش از 10 هزار هیئت مذهبی دارد هرکدام از آنان اگر بخواهند تنها درمان و بازگشت به خانواده یک فرد معتاد را بر عهده بگیرند بیش از 10 هزار معتاد ساماندهی خواهد شد.

احمدی صدر وجود بیش از سه هزار مسجد در تهران را امری مهم شمرد و گفت : باید به مرحله ای برسیم که کنترل و رفع آسیب در محلات توسط مردم اجرا و نهادینه شود اینطور میتوان آسیب های شهر تهران را کاهش داد

بدون حضور و مشارکت گروه ها ی مردمی و محلی کنترل آسیب ها امکان پذیر نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا