نوروز متفاوتی را در معبد آناهیتا خواهید دید

مرتضی گراوند بااشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، اظهار کرد: از هم اکنون برخی اقدامات همچون ساماندهی و بهسازی مبلمان محیطی را آغاز کرده ایم.

وی به مشارکت شهرداری کنگاور در فضاسازی و زیباسازی محوطه تاریخی آناهیتا اشاره کرد و گفت: پروژ پلازا(مسیر پیاده راه) این محوطه باستانی در حال حاضر توسط شهرداری در حال انجام است که 50 درصد پیشرفت دارد.

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا ادامه داد: این پروژه حدود 50 هزار متر است که باید توسط شهرداری سنگفرش شود که در فاز اول هم اکنون حدود 1700 متر آن انجام شده و امیدواریم تا تعطیلات نوروز هم بخش قابل توجهی از آن انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که معبد تاریخی یک محوطه وسیعی را در بر می گیرد، در تلاشیم فضایی را در آن فراهم کنیم که بتوانیم علاوه بر گردشگران علاقمند به آثار تاریخی، گردشگرانی از سلایق دیگر را هم به سوی آن بکشانیم.

گراوند با بیان اینکه در کنار اقدامات زیباسازی، برنامه‌ریزی هایی هم برای ماندگاری بیشتر گردشگران در ایام نوروز در این محوطه تاریخی شده، عنوان کرد: این برنامه ها از ابتدای نوروز آغاز خواهد شد و تا روز طبیعت در روز سیزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا برپایی سفره نوروزی، اجرای برنامه های آیینی متناسب با فرهنگ منطقه، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برپایی کارگاه های صنایع دستی، راه اندازی ایستگاه های لباس های سنتی و عکاسی، ایستگاه ثبت خاطرات، ایستگاه نقاشی برای کودکان و… را از اهم برنامه های تدارک دیده شده برای نوروز امسال در محوطه تاریخی عنوان کرد.

وی با تاکید براینکه امسال اهتمام زیادی برای هرچه زیباتر نشان دادن معبد تاریخی آناهیتا بکار گرفته شده، عنوان کرد: تلاش داریم نوروز متفاوتی را در دومین بنای سنگی تاریخی ایران داشته باشیم.

گراوند با بیان اینکه هرساله در ایام نوروز حدود هشت تا 10 هزار نفر از این محوطه تاریخی بازدید می کنند، گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های متعدد و متنوع، امسال این آمار را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پیش از ایام نوروز هم برخی برنامه های دیگر در این محوطه تاریخی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تاریخ 15 اسفند، برنامه درختکاری را با حضور علاقمندان به طبیعت در این محوطه تاریخی خواهیم داشت.

به گفته این مسئول، در 20 اسفند هم آیین پاکسازی آثار تاریخی محوطه با مشارکت جوامع محلی و سمن های مردم نهاد و از تاریخ 25 اسفند هم برگزاری آیین شاهنامه خوانی و نوروز خوانی تا روز عید برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا