بانوی خبرنگار افغان یکی از ۱۲ زن سال مجله تایم شناخته شد

زهرا جویا، صاحب امتیاز و مدیر مسئول «رسانه رخشانه» زن سال مبارز برای «جهان فراگیرتر و عادلانه‌تر» انتخاب شد.

مجله تایمز لندن زهرا جویا، صاحب امتیاز و مدیر مسئول «رسانه رخشانه» را از جمله دوازده زن سال مبارز برای «جهان فراگیرتر و عادلانه‌تر» انتخاب کرده است.

این مجله روز پنج‌شنبه، (۱۲ حوت) با نشر فهرستی از زنان سال گفته است که در سال ۲۰۲۲ میلادی، دوزاده زن را به دلیل مبارزه برای جهانی فراگیرتر و عادلانه‌تر انتخاب کرده است.

نشریه تایم گفتگوی مفصل آنجلینا جولی، ستاره هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل را با زهرا جویا در مورد مبارزه زنان در افغانستان نشر کرده است.

طبق این گزارش، در این فهرست، نام‌های زنان هنرمند، خبرنگار، فعال حقوق بشر و شاعر دیده می‌شود. امل کلونی، جنی جوزف، آماندا گورمن، زهرا جویا و هشت تن دیگر از برگزیده‌شدگان این مجله‌اند.

مجله تایمز گفته است که با تحولات سیاسی اخیر در افغانستان و سقوط نظام جمهوریت، زهرا جویا و تیم خبرنگارش در داخل و خارج از افغانستان در مورد مسایلی که زنان افغانستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گزارش داده است.

این مجله از دشواری پوشش خبرهای مرتبط به زنان افغانستان نوشته و به نقل از جویا گفته است: «این روزها ما روزنامه‌نگاری ساده انجام نمی‌دهیم. ما سعی می‌کنیم برای آزادی خود بنویسیم.»

زهرا جویا صاحب امتیاز رسانه رخشانه از معدود خبرنگاران زن است که با سقوط حکومت پیشین به لندن منتقل شده و اکنون نیز مسایل مرتبط به زنان افغانستان را با تیم کاری خود پوشش می‌دهد.

جویا هم‌چنان گفته است که صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شود، کارش را بادریافت گزارش‌هایی از «همکاران شجاع خود» از افغانستان شروع می‌کند. به گفته زهرا، با وجودی که همکارانش مخفی است؛ اما باز هم کار می‌کنند.

زهرا جویا در رشته حقوق دانشگاه کابل تحصیل کرده و سپس به روزنامه‌نگاری روی آورده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا