بیش از ۲۷ هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند

در یازده ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۱۸۰ نفر در طول ۱۴۴ روز کاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام فعال از تالارهای موزه سینما بازدید کردند. این در حالی است که بر اساس دستور ستاد کرونا تالارهای موزه سینما در فروردین ماه ۱۴روز و در شهریورماه ۴ روز اجازه فعالیت داشتند و در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد مجاز به پذیرش بازدیدکننده نبودند.

بالاترین میزان بازدید مربوط به روزهای جمعه با ۸۱۳۴ نفر در راس آمار مخاطبین روزانه تالارهای موزه سینما بوده است و بیشترین فراوانی در جمعیت بازدیدکنندگان مربوط به گروه سنی جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است و به طور میانگین در هر روز کاری ۱۸۹ نفر از تالارهای موزه سینما بازدید کردند.

همچنین سالن‌های موزه سینما از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری با توجه به محدودیت‌های کرونا ۲۵۷ روز (۵/۸) ماه فعالیت داشتند که تعداد ۴۰۹۸۲ نفر در روزهای کاری سینماها در سالن سینماتوگراف، سینمافردوس، سینما تمدن به تماشای فیلم‌های سینمایی و هنر و تجربه نشستند و به طور میانگین تعداد تماشاگران سینماهای موزه در روزهای فعالیت در سال جاری ۱۶۰ نفر بوده است.

در آمار تهیه شده، آذرماه رکورددار فروش بلیت‌های سینماهای موزه با عدد ۱۰۶۶۶ بلیت بوده است.

همچنین در سال جاری ۶۶ رویداد و برنامه مرتبط با موضوع سینما در موزه برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بزرگداشت چهره‌های نامدار سینمای ایران ، رونمایی آثار سینمایی، نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم‌های مرمت شده تاریخ سینمای ایران، نمایش آثار جشنواره‌های فیلم فجر و حقیقت، تهیه و ضبط گفتگوی تاریخ شفاهی پیشکسوتان سینمای ایران، ساخت تندیس بزرگان سینما و … اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا