سرانجام، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷.۴ درصدی تعیین شد

به گزارش شهرپنج، نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته(چهارشنبه ۱۸ اسفندماه) شروع شده بود، پس از چانه زنی نهایت امروز پنجشنبه به نتیجه رسید.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت و گویی اعلام کرد: جلسه ۱۴ و نیم ساعت به طول انجامید که جامعه کارگری و کارفرمایی به جمع بندی رسیدند و یک خبر بسیار خوب برای جامعه کارگران داریم.

«حجت الله عبداللملکی» اعلام کرد: حداقل مزد ماهانه ۵۷.۴ افزایش پیدا کرد و با یک رشد خوبی را در دستمزد کارگران در سال آینده خواهیم داشیم.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مطلق کارگران ۹ درصد افزایش بیش از تورم خواهد بود گفت:عمده افزایش بر روی حداقل مزد بر مبنای کسورات است و برای تقویت مستمری کارگران اتفاق خوبی افتاده است و با افزایش درآمد کارگران ۲ اتفاق بر روی تولید می افتد.

وی اضافه کرد: بهره وری تولید افزایش پیدا خواهد کرد و کارگران انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت و با افزایش قدرت تقاضای موثر در اقتصاد هم بیشتر خواهد شد که به رونق تولید کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امسال با دقت به جمع بندی رسیدند و پیش از پایان سال دستمزد اعلام شد.

تکمیلی

حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند ۶۷۲۵۰۰۰ تعیین شد (سال گذشته این رقم ۴۳۷۶۰۰۰ تومان بود)
حداقل حقوق یک کارگر با ۱ فرزند ۶۳۰۷۰۰۰ تعیین شد (سال گذشته ۴۰۱۱۰۰۰ تومان بود)
بر این اساس حداقل دستمزد ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت.
شورای‌عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد اما مصوبه مهم شورا در خصوص میزان سایر سطوح مزدی بود که آن را تا ۳۸ درصد بالا برد.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا