سوختگی شدید ۳ کودک به دلیل آتش‌بازی استقبال از چهارشنبه سوری در فارس

به گزارش شهرپنج، مهرداد شریفی پنج‌شنبه ۱۹ اسفند با اشاره به در آستانه چهارشنبه آخر سال موسوم به چهارشنبه سوری، شاهد افزایش موارد سوختگی و مصدومیت ناشی از حوادث مرتبط هستیم، گفت: هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی این مراسم منجر به زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبران خواهد شد.

او گفت: متاسفانه ۳ کودک هفت، پنج و چهار ساله ساکن در یکی از شهرستان‌های فارس، زمانی که والدینشان در خانه حضور نداشتند، اقدام به آتش زدن یک حلقه لاستیک به وسیله نفت کرده و هر سه دچار سوختگی شدید شده و در حال حاضر در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) بستری و تحت مداوا هستند.

شریفی خاطرنشان کرد: کودک هفت ساله با ۵۳ درصد سوختگی عمیق دست، پا و صورت، کودک ۵ ساله با ۸۹ درصد سوختگی عمیق کل بدن و کودک ۴ ساله با ۹۰ درصد سوختگی عمیق کل بدن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با اشاره به وضعیت وخیم این کودکان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: تیم‌های درمانی شامل متخصصان اطفال، سوختگی و آی سی یو با بکارگیری تمام امکانات لازم در حال ارائه خدمات درمانی به این مصدومان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: حوادث چهارشنبه آخر سال یکی از دغدغه‌های جدی مسوولان مجموعه سلامت است که خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفاء کنند.

شریفی با اشاره به اینکه بیشتر افراد مصدوم شده در چهارشنبه سوری از گروه سنی نوجوانان هستند، بیان کرد: بیشترین سوختگی ناشی از آتش سوزی‌های چهارشنبه سوری در ناحیه سر و صورت و دست‌ها اتفاق افتاده است.

او همچنین با بیان اینکه ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال، در ابتدا برای گروه سنی نوجوان و جوان جالب نباشد، افزود: می‌تـوان با بیان اهمیـت موضـوع و تشریح خطر حوادث تهدیـد کننـده سلامت، آموزش های لازم در این زمینه را به آنها ارائه داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی و رعایت اقدامات اولیه در سوختگی با آتش، باید مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز بهداشتی درمانی منتقل کنیم و یا در صورت شدید بودن مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیریم.

شریفی با تاکید بر اینکه آموزش و آگاهی دادن به کودکان و نوجوانان در این زمینه یک ضرورت است، از والدین خواست در این روزهای پایان سال مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آن ها را از خطرات استفاده از مواد آتش زا آگاه کنند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا