سفر ۲۱ هزار ایرانی در تعطیلات نوروزی به وان ترکیه

به گزارش شهرپنج، نجدت تقوی، رئیس هیئت مدیره اتاق صنعت و بازرگانی وان با اشاره به حضور بالغ بر ۲۱ هزار گردشگر ایرانی از آغاز ایام نوروز در این شهر اظهار داشت: انتظار می‌رود این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و این رقم تا ۷۰ هزار نفر برسد.

تقوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود، تا پایان سال جاری دست‌کم ۵۰۰ هزار ایرانی به شهر وان سفر کنند. آن‌ها مهمان‌های ما هستند. هم اکنون ظرفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تکمیل شده است. هم چنین جشنواره‌های تفریحی و خرید و فروش نیز آغاز و شهر وارد حال و هوای جشنواره شده است.

یونس یوکسل، رئیس هیئت مدیره انجمن گردشگری و هتلداران نیز با بیان این که برای میزبانی بهتر از گردشگران ایرانی تلاش می‌کنند، گفت: هم اکنون مشکلی در زمینه اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نداریم. در مرز دو کشور شاهد تردد زیاد هستیم. صف‌های طولانی خودرو دیده می‌شود. آغاز جشنواره خرید و فروش و نوروز، بر افزایش شمار گردشگران تاثیر گذاشته است.

شهروندان ایرانی که برای سپری کردن تعطیلات ۱۳ روزه وارد شهر وان شده‌اند، اغلب به خرید لوازم آرایشی، کفش و پوشاک پرداخته و شب‌ها نیز به مراکز تفریحی می‌روند.

تخفیف‌های ویژه اجناس در جشنواره «شاپینگ فست» که از ۱۵ مارس الی ۲۹ مارس در این شهر برگزار می‌شود، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا