هلال احمر در مدار تقویت سرمایه اجتماعی

شهرپنج، از بدو حضور پیرحسین کولیوند در جمعیت هلال احمر و هدایت سکان مدیریت این نهاد مردمی شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

طی چند ماه گذشته با حضور یک مدیر توانمند و مردمی که دغدغه ای غیر از اعتلای هلال احمر در سر ندارد شاهد تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در این‌نهاد امدادی هستیم.

پیگیری دیپلماسی سلامت و حضور فعال در عرصه های بین المللی از جمله کنفرانس منا با هدف معرفی ظرفیت ها وتوانمندی های هلال احمر به جهانیان نقش موثر هلال احمر ایران در مناسبات بین المللی را برجسته کرده است‌.

بطوریکه بلافاصله فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به پاس عملکرد شایسته در پاسخگویی و ارائه خدمات در بحران‌های اخیر جایزه «هانری داویسون» را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا می‌کند.

این موفقیت بزرگ قطعا بدون ایفای نقش سازنده هلال احمر در مناسبات بین‌المللی که با برنامه ریزی دکتر کولیوند در حال پیگیری است بدست نمی آمد.

تجهیز و تقویت ناوگان امدادی هلال احمر از دیگر اقدامات قابل توجه رئیس جمعیت هلال احمر طی این چند ماه بوده است.

بدون شک‌ تحقق این مهم نیازمند تامین منابع مالی است که باز هم با ایفای نقش موثر دکتر کولیوند و تعامل با نهادهای تاثیر گذار بین حاکمیتی از جمله دولت و مجلس بودجه جمعیت هلال احمر با افرایش خوبی در سال جاری مواجه شده است.

رسیدگی به وضعیت معیشت و رفاه کارکنان و امدادگران از دیگر الویت های دکتر کولیوند است بطوریکه بر خلاف سال های گذشته دریافتی های پرسنل طی ماه های گذشته افزایش داشته و پرسنل خدوم هلال احمر شب عید خود را آبرومند برگزار کردند.

تمامی موارد مذکور نشان دهنده نقش مهم و موثر مرد شماره یک هر سازمانی است، یک رئیس میتواند با پشتکار و دغدغه مندی و تعامل و تلاش و برنامه ریزی سازمان تحت امر خود را به خوبی هدایت و راهبری نماید و در نقطه مقابل یک رئیس میتواند با بی تدبیری مجموعه تحت امر خود را به نابودی برساند.

امروز هلال احمر از وجود یک مدیر توانمند و برنامه محور و سلامت بهره مند است که این خود قطعا میتواند روزهای روشنی را برای بزرگترین نهاد امدادی ایران رقم بزند.

انتهای پیام/

نویسنده: فرخنده امیری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا