«دست ما را نگیرید؛ راه‌مان را هموار کنید»

به گزارش شهر پنج – محمد نخعی قاینی نماینده جامعه معلولین استان در این دیدار با بیان این که تعداد شصت هزار معلول ثبت شده در استان وجود دارد، اظهار کرد: شعار جامعه معلولین این است که «دست ما را نگیرید؛ راه‌مان را هموار کنید».

وی در ادامه افزود: علی رغم وجود قوانین مناسب در نظام جمهوری اسلامی ایران برای معلولین، اما این قوانین به درستی اجرا نشده و حقوق اولیه این جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده جامعه معلولین استان خاطرنشان کرد: عدم تناسب ساختمان‌های آموزشی برای رفت و آمد معلولان؛ عدم حمایت از کسب و کار جامعه معلولین؛ مشکل این افراد در تهیه تجهیزات پزشکی به خاطر هزینه بالای آنها؛ نبود سالن‌های ورزشی مناسب معلولین و عدم حمایت بیمه ای از فرزندان سوم به بعد معلولین در بهزیستی، جزء مهم‌ترین مشکلات جامعه معلولین استان است.

همچنین در این دیدار نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: فرهنگ‌سازی و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه معلولین مهم است است و باید در این راستا از از تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها استفاده شود.

آیت‌الله مصطفی محامی ضمن ابراز خیرمقدم و آرزوی موفقیت، انسانیت و تقوا را ملاک ارزش‌گذاری و کرامت انسان عنوان کرد و اظهار کرد: همه مسائل عالم بر اساس مشیت الهی است و اراده خداوند بر اساس حکمت و مصلحت تعلق می گیرد لذا وقوع یک اتفاق بر اساس سلسله علل و یک سازوکار حکیمانه است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: خداوند حکیم و رحیم معلولیت کسی را چه در دنیا و چه در آخرت بدون جبران نمی‌گذارد و میزان انتظار و ارزش‌گذاری در نظام خلقت بر اساس توان انسان‌ها است.

آیت‌الله محامی صبر و رضایت به قضای الهی را یک کمال دانست و با بیان این که خداوند به صابران اجر بی‌حساب می‌دهد، گفت: فرهنگ‌سازی و توجیه جامعه در مناسب سازی بناها و اجرای سایر قوانین مربوط به معلولان در کنار تهیه فهرستی از ساختمان‌های مهم و قابل دسترس و برنامه‌ریزی گام به گام برای مناسب‌سازی آنها باید صورت پذیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: فرهنگ‌سازی و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه معلولین مهم است است و باید در این راستا از از تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها استفاده شود.

وی در پایان بر ضرورت توجه ویژه مسئولان و عمل به وظایف در این حوزه، تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا