رونمایی از صد کتابی که از کلاس انشا درآمدند

به گزارش شهر پنج ، این برنامه در روز پنج‌شنبه (۲۵ آذر ۱۴۰۰) توسط انتشارات پرنو در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

مهری رزمجو (مدیر انتشارات پرنو) در معرفی این مجموعه که از زندگی مشاهیر ادبی و برندگان نوبل در ۱۰۰ جلد است، آورده است: «چندسالی است که درس نوستالژیک و مهیج انشا با نام نگارش در مدارس مقطع متوسطه فعال شده ‌است. بگذریم از این‌که بعضی مدارس خاص ساعت این درس را قربانی دروس مهم‌تری‌ می‌کنند اما اگر برسیم به ساعت نگارش در مدارس فرهنگ حتما می‌توانید تجسم کنید با چه خلاقیت‌ها، تصویرسازی‌ها و زیبایی‌آفرینی‌هایی روبه‌رو خواهیم‌ شد.

مدرسه فرهنگ منطقه ۶ تهران توسط انتشارات پَرنو از ساعت درس نگارش ماندنی‌ترین بهره ‌را برداشته ‌است که ثمره آن تولد و چاپ حدود ۱۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف است.

ما معتقدیم اولین گام کاملا صحیح نیست اما بسیار شیرین است و راه‌گشا. با همین نگاه یقین داریم اگر به‌عنوان یک راهنما و حامی کنار نوجوانان باشیم و لذت برداشتن اولین گام را به آن‌ها بچشانیم، مسیر پژوهش و آفرینش را کشف خواهند کرد.

این کتاب‌ها با حمایت فکری و سرمایه‌گذاری انتشارات پَرنو و به اهتمام نوقلمانی چاپ شد که اکنون بیش از پیش خود را باور دارند و توانایی تازه‌ای را درونشان کشف کرده‌اند.

معرفی آثار نوقلمان مدرسه فرهنگ منطقه ۶:

۱- مجموعه نامی (سرگذشت‌نامه): مجموعه‌ای خواندنی و آموزنده از زندگی مشاهیر جهان و برندگان نوبل که ۵۰جلد از این مجموعه ۱۰۰ جلدی تاکنون چاپ شده ‌است. هریک از کتاب‌های این مجموعه توسط یکی از دانش‌آموزان گردآوری شده ‌است و علاوه‌بر شرح زندگی به جالب‌ترین خاطرات نامی‌ها و معرفی مشهورترین آثارشان پرداخته‌ شده‌ است. حسن پایان هر مجلد منتخبی از جملات ارزنده همان فرد است. گابریل گارسیا مارکز، اوکتاویو پاز، ویلیام باتلر ییتس، گوته، تاگور، بتهون، ژول ورن، نزار قبانی، پابلو نرودا، پائولو کوئیلیو، نارایان، کوبه آبه، گونترگراس، ادگار آلن پو، جی. کی. رولینگ، گوتنبرگ، چارلز دیکنز، هایائو میازاکی، لورکا، جورج. آر. آر. مارتین، هرمان هسه و… ازجمله نامی‌هایی هستند که در این مجموعه به‌شیرینی با آن‌ها آشنا می‌شوید.

۲- مجموعه آیوی و بین (داستان – ترجمه): آنی باروز نویسنده آمریکایی که ماجرای اکثر کتاب‌هایش در ارتباط با شیطنت‌های دوران نوجوانی است، نویسنده این مجموعه داستان جذاب است. آیوی دختری بسیار مرتب و منظم است اما بین، دختری بسیار شیطان و پرتحرک که اصلا جذابیتی برای یکدیگر نداشتند و قرار نبود با هم دوست شوند اما بین دنیای درون آیوی را کشف کرد که دختری بود با شیطنت‌های فراوان و کاملا زیرکانه! هریک از کتاب‌های این مجموعه ۱۱ جلدی داستان مستقلی است و به‌وسیله یکی از نوقلمان به روانی و با رعایت طنز متن اصلی ترجمه شده ‌است. در این ترجمه تصویرگری‌های هنری کتاب اصلی حفظ شده‌اند.

۳- پیشگامان (۴جلدی)، رویاپردازان (۳جلدی)، افسانه‌های کوچک (۲جلدی، انگیزشی – ترجمه‌): این مجموعه‌ها حاوی سرگذشت‌های انگیزشی بسیار مختصری است که هر کدام داستان افرادی را تعریف می‌کنند که با اتکا به‌تلاش خودشان، مسیر نامعلوم و سخت زندگی‌شان را تغییر دادند. آن‌ها پیشگام بودند، متفاوت با هرکس دیگری رویاپردازی کردند و افسانه شدند.

۴- داستان‌های شاهنامه: زیباترین رمان‌های شاهنامه مانند گردآفرید، کتایون، هفت‌خان، ضحاک و… با کشش داستان و روایی بازآفرینی شده‌ و با تصویرگری‌های خلاقانه و هنرمندانه‌ای گویاتر شده‌اند.

۵- پیش از شروع پروژه پژوهش و تالیف و ترجمه این مجموعه‌ها، به‌عنوان تمرین و یادگیری روش کار کتاب «در جستجوی رمان» توسط نوقلمان فرهنگ منطقه ۶ گردآوری شد که تلاش ارزشمندی برای معرفی کامل ۵۰ رمان منتخب و برتر جهان است. همچنین منتخب انشاهای آزاد این نوجوانان در کتابی به‌نام «شکوفه‌های سخن» گردآوری شده ‌است.

در پایان به‌عنوان مدیر انتشارات پرنو که حامی و سرمایه‌گذار این طرح پژوهشی ارزشمند و گسترده است، از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت ٱموزش و پرورش درخواست دارم از این آثار که حاصل تلاش وپژوهش نوقلمان است حمایت کنند تا این رویه پایدار بماند و منجر به شکوفایی اندیشه نسل بعدی ایران اسلامی شود.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا