بالاترین میزان ساخت و ساز فضاهای آموزشی کشور در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: بالاترین میزان ساخت و ساز فضاهای آموزشی در کشور را سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا- حسنعلی میرعبدی در دیدار با آیت الله محامی گفت: برای تربیت فرزندانی صالح باید مدارسی صالح داشته باشیم و بیش از آنکه در کلام باقی بمانیم باید به دنبال عمل باشیم.

میرعبدی با ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط این دیدار اظهار داشت: اولویت دستگاه تعلیم و تربیت و فرهنگ ساز، تربیت نیروهایی انقلابی، بصیر، توانمند و ماهر است که اگر این مهم اتفاق افتد با جایگاهی که آموزش و پرورش در جامعه دارد نظام بیمه خواهد شد.

وی افزود: امروز بیش از پیش هدف دشمن قشر نوجوان و جوان است و از هر بستری برای به ثمر رساندن اهداف خود به ویژه فضای مجازی استفاده می کند؛ بنابراین لازم است با هوشیاری و حساسیت خاصی در مسیر آگاه‌سازی و روشنگری دانش آموزان در شرایط کنونی گام برداریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به شرایط حاکم بر دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه ها و ابعاد مختلف بیان داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ موالید و رشد دانش آموزان را در کشور داراست به طوری که هر ساله بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه می‌گردد و پیش بینی می شود با این روند در سال ۱۴۰۴ بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزان استان را شاهد باشیم.

میرعبدی ادامه داد: بالاترین میزان ساخت و ساز فضاهای آموزشی در کشور را سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است؛ اما هنوز هم کمبود فضا محسوس و نگران کننده است و همینطور شرایط نیروی انسانی با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی یکی از معضلات پیشرو می باشد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که اعتقاد داریم بهترین و کیفی ترین نیروهای آموزش و پرورش افرادی هستند که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند با تمام توان و بهره گیری از فرصتها و بسترهای گوناگون به دنبال گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان و برنامه‌های این مجموعه خواهیم بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به پراکندگی جغرافیایی سیستان و بلوچستان، از نیازهای مهم در مسیر جذب حداکثری دانش آموزان را توسعه طرح روستا مرکزی و ایجاد مدارس شبانه‌روزی عنوان نمود.

میرعبدی گفت: سیاست های دستگاه تعلیم و تربیت، در حقیقت همان سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ، مفاد سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی خواهد بود و تلاش خواهیم کرد بیش از آنکه در کلام محصور بمانیم به دنبال عملی شدن این سیاست ها باشیم.

وی ترویج و توسعه معارف دینی و هویتی را در بین دانش آموزان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید در راستای تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف شخصیتی و هویتی و رقم زدن تربیتی تمام ساحتی، تلاشی دوچندان صورت گیرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا